Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Конспект бінарного уроку української літератури та образотворчого мистецтва у 6 класі «Настрій у пейзажі»

Конспект бінарного уроку української літератури та образотворчого мистецтва у 6 класі «Настрій у пейзажі»





Конспект бінарного уроку української літератури та образотворчого мистецтва у 6 класі «Настрій у пейзажі»

Тема: «Настрій у пейзажі». Леся Українка «Тиша морська»

Мета:

поглиблювати знання учнів про пейзажний жанр, вплив світла на колір в пейзажному живописі; вчити передавати настрій у пейзажі за допомогою кольору та застосовувати набуті знання в практичній діяльності, ознайомити з технікою пуантилізму; продовжити знайомити учнів з поетичною творчістю Лесі Українки, проаналізувати ідейно – тематичне спрямування, художні особливості поезії «Тиша морська»;

розвивати кольоросприйняття ока, навички передавання настрою у пейзажі засобами живопису, культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, пам'ять, увагу, вміння передавати настрій від прочитаного;

прищеплювати любов до природи, дбайливе ставлення до неї, зацікавленість пейзажними творами образотворчого мистецтва; виховувати почуття пошани, поваги до творчості Лесі Українки та відомих художників-пейзажистів.

Оснащення:

Зоровий ряд:

репродукції картин І.Айвазовського «Дев’ятий вал», М.Глущенко «Київська осінь» , С.Васильківського «Український пейзаж» , І.Шишкіна «На півночі дикій», П.Сіньяка «Сосна в Сен – Тропе», «Гавань у Марселі», фрагмент відео на пісню Іво Бобула «А вже осінь».

Музичний ряд: фрагмент концерту для скрипки А.Вівальді «Пори року», українська народна пісня «Місяць на небі, зіроньки сяють»

Матеріали та інструменти: олівці, гумки, акварель або гуаш, пензлі, аркуші паперу, ємності для води, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки.

Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор

Тип уроку: бінарний

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент.

Ранок! Сонце в небі піднімається…

Наш клас із гостями вітається:

Добрий день вам!

Добрий день нам!

Добрий день всім!

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім шостім класі

Діти просто молодці.

  • А зараз ми перевіримо з яким настроєм ви прийшли на урок.

А визначимо ми це за допомогою кольорів. Я зараз вам покажу кольори, а ви навпроти свого імені замалюйте прямокутник тим кольором, який у вас зараз настрій.

СИНІЙ

СУМНИЙ

ЖОВТИЙ

РАДІСНИЙ

ЗЕЛЕНИЙ

СПОКІЙНИЙ

ЧЕРВОНИЙ

ВЕСЕЛИЙ

ЧОРНИЙ

СЕРДИТИЙ


А тепер подивіться, що означають ці кольори:

  • Ось я вже бачу, що настрій не дуже веселий та радісний.

Це мабуть того, що для вас цей урок трішки незвичний, а ще може тому, що в нас осінь.

Фрагмент відео Іво Бобул «А вже осінь»( на фоні осіннього пейзажу звучить уривок пісні «А вже осінь»)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, сьогодні ми проведемо з вами цікавий урок. Чому цікавий? Тому, що він буде поєднувати в собі два уроки – урок української літератури та образотворчого мистецтва на тему: «Настрій у пейзажі». Леся Українка «Тиша морська». А чому саме ми поєднали ці два предмети – в кінці уроку ви самі дасте на це відповідь. Це буде ваше завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель літератури: Зараз я прочитаю Вам прекрасний вірш Івана Буніна:

Ні, не пейзаж тягне мене,

Не фарби я прагну помітити,

А те, що в цих фарбах світить:

Любов і радість буття,

Вона розлита всюди…

Вона скрізь де краса…

Вчитель літератури:

- Скажіть, будь ласка, про який вид образотворчого мистецтва йде мова?

я вам пропоную вибрати собі листочок того кольору, який вам подобається найбільше.

А зараз діти поділіться, будь ласка, на чотири групи , за кольором листочків, які ви обрали, а також ми просимо взяти участь в груповій роботі і наших гостей.

Клас ділиться на групи і отримує завдання:

І група – слухає у навушниках пісню «Місяць на небі, зіроньки сяють»;

ІІ група - слухає шум морських мушлів;

ІІІ група – мовчки читає поезію Лесі Українки «Тиша морська»;

ІV група - розглядає ілюстрацію Івана Айвазовського «Дев’ятий вал».

Вчитель літератури:

- Що ви уявляли, коли виконували завдання? (Опис природи)

- А що називається описом природи в літературному творі? (Пейзаж)

- За допомогою чого вам вдалось уявити дані пейзажі? (І група - музики і слів, ІІ група – шуму прибою і уяви, ІІІ група – порівняння, епітетів, ІV група – кольору, фарб)

- З якими видами мистецтва ви щойно зустрілися? (Музика, література, живопис)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель літератури:

Зверніть увагу на епіграф до уроку: “Всі види мистецтва хвилюють серця людей, пробуджують у них найкращі почуття. Кожен вид мистецтва робить це своєю мовою. Живопис малює образ лінією і фарбами, музика – звуком, література – словом.”

Завдання для учнів, які читали поезію:

- Назвіть кольори і їх відтінки, які згадуються у творі «Тиша морська».

- Розкажіть який настрій створює в ліричної героїні ця картина природи?

- Як ви думаєте чи можна засобами образотворчого мистецтва передати красу пейзажу даної поезії?

Вчитель:

До змалювання пейзажів зверталося багато художників. Це і Олексій Саврасов «Граки прилетіли», Ісаак Левітан «Весна. Велика вода». (демонстрація репродукцій картин)

«Художник - той же поет» - залишив заповіт Олексій Саврасов. І Ісаак Левітан, як його найкращий учень, став Художником - Поетом з великої літери, що прославили світ природи.. Щойно ви були поетами, а зараз я хочу щоб ви прославили світ природи будучи художниками.

Вчитель образотворчого мистецтва:

За словами швейцарського письменника та філософа Анрі Амьєля, «кожний пейзаж є стан душі». Цей вислів стане для нас сьогодні провідним гаслом.

Під час роботи над пейзажем художник відтворює своє ставлення до природи, передає свої враження, думки та настрій - вкладає душу. Уважний глядач обов’язково це відчує. Такі пейзажі називають пейзажі - настрої.

- Як ви гадаєте, яким буде пейзаж, якщо ви сповнені почуттями - любов’ю, радістю, ніжністю, щастям?

- А якщо на душі погано, ви через щось хвилюєтеся?

Вчитель образотворчого мистецтва:

Сьогодні ми з вами розглянемо на прикладах робіт художників, за допомогою яких засобів виразності їм удалося передати настрій. А також виконаємо практичну роботу в техніці пуантилізму (манера живопису мазками у вигляді однакових за розміром кольорових крапок). Яскравим представником пуантилізму вважається французький художник Поль Сіньяк (1863 — 1935) (демонстрація портрета).

Перегляд відео “Техніка пуантилізму”.

Ми сьогодні намалюємо осінь.

- Який настрій викликає у вас осінь?

Для того щоб розпочати роботу, маємо визначитися з мотивом пейзажу.

- Що ж таке мотив у пейзажному жанрі як ви гадаєте?

Мотив пейзажу - це сукупність виразних особливостей певного явища або кутка природи. Тому ви обов’язково повинні уявити той куточок природи, який бажаєте намалювати.

V. Створення асоціативного куща.

- Які кольори ми використаємо для зображення осені в радісному пейзажі?

- А які кольори для сумного доберемо?

- Як різнитиметься колір неба у різних за настроєм пейзажах?

VI. Самостійна практична робота учнів.

Завдання: виконати композицію «Настрій у осінньому пейзажі» в техніці пуантилізму.

Послідовність дій

1. Оберіть мотив своєї роботи.

2. Простим олівцем визначте лінію горизонту, окресліть основні елементи пейзажу.

3. Виконавши малюнок олівцем, почніть роботу фарбами в техніці пуантилізму.

(Під час роботи звучить фрагмент Концерту для скрипки А.Вівальді «Пори року»)

VII. Підсумок уроку. Оцінювання робіт.

  1. Який пейзаж можна назвати пейзажем – настроєм?

  2. З яким новим напрямком у мистецтві ми сьогодні познайомилися?

  3. Чи сподобалося вам виконувати завдання в техніці пуантилізму?

VIII. Домашнє завдання.

Поспостерігати на вулиці за колірним забарвленням природи вранці, вдень та ввечері під час заходу сонця.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок української літератури в 11 класі Тема: напрями в художній літературі...
Наочність: пересувна виставка творів криворізького художника Лабунського А. В. у коридорі школи, мультимедійна презентація з теми...

Конспект показового уроку української літератури в 11 класі вчителя...
Козацької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Бериславської районної ради Херсонської області

Конспект уроку-роздуму з української літератури в 11 класі з використанням...
Тема уроку. О. П. Довженко. Кіноповість «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу у Великій Вітчизняній війні

Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва
Зародження образотворчого мистецтва: графіки, живопису, скульптури, а також декоративно-ужиткового мистецтва І архітектури. Прагнення...

Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою
М. Вороний «Євшан-зілля»,Т. Шевченко «Думка», «Іван Підкова», В. Рутківський «Джури козака Швайки»

Конспект уроку з української літератури в 5 класі на тему «Зірка...
...

Конспект уроку української літератури в 11- а класі Тема. Остап Вишня...
Метод проведення – інтерактивна навчальна діяльність як форма особистісно зорієнтованого навчання. Випереджувальні завдання: Інтерв’ю...

Конспект уроку із зарубіжної літератури у 5 класі з використанням...
Тема. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості в японській народній казці «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»

Методичні рекомендації по використанню ппз при проведенні уроку та при самостійній роботі учнів
Використання ппз «Образотворче мистецтво, 3 клас» при проведенні уроку образотворчого мистецтва 5

Конспект показового уроку зі світової літератури в 9 класі вчителя світової літератури
Мета: Розглянути епоху Просвітництва у культурному контексті; розкрити духовні цінності доби; ознайомити учнів з поняттями «просвітительський...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка