Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Література це мистецтво слова. За допомогою слова ми маємо змогу без машини часу перенестися в будь-яку епоху, без надшвидкісного літака опинитися в будь-якій місцевості, пережити з героями різні пригоди.

Література це мистецтво слова. За допомогою слова ми маємо змогу без машини часу перенестися в будь-яку епоху, без надшвидкісного літака опинитися в будь-якій місцевості, пережити з героями різні пригоди.





Мета: формувати ціннісне ставлення особистості до духовних надбань рідного; розвивати логічне мислення учнів, любов до українського слова; виховувати гордість за рідну країну та її мову, літературу

Обладнання:

І журлива, й піднесена,

Тільки фальш для неї чужа.

В ній душа Шевченкова й Лесина,

І Франкова у ній душа.

Д. Білоус

Перебіг заходу

Ведучий. Література — це мистецтво слова. За допомогою слова ми маємо змогу без машини часу перенестися в будь-яку епоху, без надшвидкісного літака опинитися в будь-якій місцевості, пережити з героями різні пригоди. І ніколи ні телебачення, ні Інтернет не замінять людині книги.

Знайомлячись із творами української літератури, ми пропускаємо через свою душу почуття багатьох поколінь народу, перед нами постає життя наших далеких пращурів, наших батьків і сучасників.

Сьогодні ми перевіримо, чи добре ви знаєте українську літературу, письмен-ників та поетів, їхні твори, теорію літератури.

Гейм І. «Далі, далі»

За одну хвилину необхідно дати якнайбільше відповідей на запитання з теорії літератури. Якщо команда не знає відповіді, потрібно швидко сказати: «Далі!»

Запитання для команди 1.

1. Зупинка голосу під час читання. (Пауза.)

2. Як звали стару Кайдашиху. (Маруся.)

3. Алегоричний твір повчального змісту, який має мораль. (Байка.)

4. Інша назва поезії про кохання (Інтимна.)

5. Побратим Сави Чалого (Гнат Голий.)

6. Опис зовнішності персонажа. (Портрет.)

7. Обрядові пісні, що виконуються на Різдво. (Колядки.)

8. Жанр твору «Хіба ревуть воли…». (Роман)

9. Розмова однієї особи. (Монолог.)

10. Хто головний герой Нового Заповіту Біблії. (Ісус Христос.)

11. Пісні, що виконуються під час обрядів. (Обрядові.)

12. Гіпербола у художньому творі - це…(Перебільшення)

13. Запитання, яке не потребує відповіді. (Риторичне.)

14. Пісня, що виконується здебільшого матір’ю для заколисування дитини. (Колискова.)

15. Народний переказ про життя якоїсь особи чи незвичайну подію, оповиту фантастикою. (Легенда.)

16. Обрядові пісні, що виконуються на Зеленому тижні. (Русальні пісні.)

17. Твір, що маж переплетення історичної правди і вигадки автора (Історичний.)

18. Головна думка твору, його сенс. (Ідея.)

19. Твір, який написаний у формі діалогу (Драматичний.)

20. Твір, який несе у собі протиріччя і завершується смертю героя. (Трагедія.)

21. Народні співці, які під час виконання пісні приграють собі на бандурі. (Бандуристи.)

22. Зображення внутрішнього вигляду приміщення. (Інтер єр.)

23. Уривок з іншого твору, поставлений перед текстом. (Епіграф.)

24. Вірш, у якому перші букви рядків, прочитані згори вниз, утворюють слово або цілий вираз. (Акровірш.)

25. Предмет чи слово, що умовно виражає сутність якогось явища, умовне позначення предмета, поняття чи явища. (Символ.)

26. Передача розповідного твору у формі п’єси. (Інсценування.)

Запитання для команди 2.

1. Розмаова двох осіб. (Діалог.)

2.0пис природи. (Пейзаж.)

3. Обрядові пісні, що виконуються під Новий рік. (Щедрівки.)

4. Імя дружини Сави Чалого (Зося)

5. Як по іншому назвати вірші про природу. (Пейзажна лірика.).

6. Ліричний твір,що виконується під музику. (Пісня.)

7. Оповідання про незвичайні, фантастичні події. (Казка.)

8. Мартин Боруля - герой твору, автором якого є . (І. Карпенко – Карий)

9. Короткий влучний народний вислів повчального змісту. (Прислів я.)

10. Віршовий твір про фантастичні події трагічного характеру, які часто закінчуються метаморфозою. (Балада.)

11. На скільки частин поділена Біблія. (На дві.)

12. Доброзичливий сміх. (Гумор.)

13. Традиційний початок казок. (Зачин.)

14. Слова із суфіксами -ечк-, -еньк-, -есеньк-, за допомогою яких виявляють ласку, ніжність. (Пестливі.)

15. Автор твору «Катерина». (Т. Шевченко)

16. Вірш без рими. (Білий.)

17. Письменник, який народився в Україні, але є російським. (М. Гоголь.)

18. У якого художнього твору є мораль? (Байка.)

19. Слова, які вимовляються й пишуться однаково, а значення мають різні. (Омоніми.)

20. Як іще називають фольклор? (Українська народна творчість.)

21. Жанр твору «Кайдашева сімя» (повість.)

22. Народні співці, які виконують пісні, підіграючи собі на кобзі. (Кобзарі.)

23. Повчальна оповідь у Біблії. (Притча.)

24. Твір, головним героєм якого є сам автор. (Автобіографічний.)

25. Головний герой твору «Князь Єремія Вишневецький» (Єремія Виш-невицький)

26. Назвіть пропущений елемент: експозиція, розвиток дії, кульмінація, розв’язка. (зав’язка )

Гейм II. «Заморочки з бочки»

Капітани команд по черзі виймають із бочечки фішки, номер кожної з них відповідає номеру запитання. За правильну відповідь команда отримує 3 бали. Якщо в команди немає відповіді, то запитання передається суперникам.

Завдання.

Назвіть твір і автора.

1. Історична основа твору—повстання гайдамаків у 18 ст. . Ідея твору — національне і соціальне визволення народу . (І. Карпенко – Карий «Сава Чалий».)

2. Історична основа твору — події козацької ради, на якій обманом обрано гетьманом Брюовецького . Ідея твору — утвердження сили любовідо Батьківщини, козацької мужності. (П. Куліш, «Чорна рада».)

3. Твір, у якому автор розкриває проблему морального вибору людини, проблему добра і зла. (П. Мирний, «Хіба ревуть воли…».)

4. Історична основа твору — гайдамацьке повстання, а історичними особами є Іван Гонта та Максим Залізняк .(Т. Шевченко , «Гайдамаки.)

5. Твір, у якому виведено ідеальний образ дівчини з Полтави. (І. Котляревський, «Наталка - Полтавка».)

6. Твір, у якому головним героєм є нащадок українського гетьмана Д. Многогрішного. (І. Багряний , «Тигролови».)

7. Твір, у якому головним конфліктом є сімейні суперечки за землю, грушу, свиней, кур… (І. Нечуй – Левицький, «Кайдашева сімя»

8. Твір про дівчинку Наталю, яка просила дозволу покінчити своє життя у колодязі (Б. Грінченко «Дзвоник»)
Гейм III. «Темна конячка»

1. «Мій батько був сільським священиком, тому і я навчався в духовній семінарії. Але священиком ніколи не був, а працював вчителем. Все своє життя я намагався допоїти своїм рідним, а помирав у самотині і бідності. Писав я здебільшого про селян, яких бачив навколо себе. Хто я?»

(І. Нечуй – Левицький»)

2. «Я народилася в Росії, але мене дуже хвилювала доля українського народу, який став для мене рідним. Я боялася підписувати твори своїм їм ям, і підписувала його чоловічим. Написані мною «Народні оповідання» стали, мабуть, одними з кращих про українське селянство. Хто я?»

(Марко Вовчок)

3. «Моїм вихованням займалася мама, яка прищеплювала мені любов до української мови і народної пісні. У житті я не був самотнім, і навіть один із своїх творів я написав у співавторсті з братом. Хто я?»

(Панас Мирний)

4. «Найбільшою моєю мрією була мрія про відміну кріпосництва. А в житті я був і поетом, і драматургом, і художником. А найбільше я любив свою Україну. Хто я?»

(Тарас Шевченко)

5. « Я не був ніколи бідним, але й багатим теж, бо всі свої доходи витрачав на організацію театру, в якому були задіяні мої друзі, рідні і близькі. Мій псевдонім взятий від батька і улюбленого літературного героя. Хто я?»

(Іван Карпенко – Карий)

6. «Мій псевдонім – це горде ім’я дочки свого народу. А ще мене називали дочкою Прометея. І всі знають, що від нестерпного болю, який мені дошкуляв, я не плакала, а завжди сміялась. Хто я?»

(Леся Українка)

Гейм IV. «Знайди господаря»

За річчю потрібно назвати героя, якому вона належала, і твір. Кожна команда отримує назви трьох речей.

1.Квітка папороті. ( М. Гоголь, «Ніч на Івана Купала».)

2. Булава, козацькі шаровари (Сомко чи Брюховецький, П. Куліш, «Чорна рада».)

3. Кінь і сабля. (Сава Чалий, І. Карпенко - Карий «Сава Чалий».)

4. Кетяг калини, сірники (Господарі Мишки, Б. Грінченко, «Каторжна».)

5. Ніж, гроші, багато різного добра (Чіпка, П. Мирний, «Хіба ревуть воли».)

6. Біла сорочка, червоні чоботи, гарна хустка. (Кайдашиха, І. Нечуй – Левицький , «Кайдашева сімя».)

Гейм V. «Гонка за лідером»

Ведучий. Часто, читаючи твори худож ньої літератури, ви зустрічаєтесь з перлинами народної мови – з фразеологізмами. І наступний конкурс – «Гонка за лідером» вимагатиме від вас за одну хвилину пояснити значення якомога більше фразеологічних зворотів

.




Підбиття підсумків

Ведучий. «Як музикант не може жити без того, щоб не брати до рук свого улюбленого інструмента, так мисляча людина не може жити без перечитування улюблених книжок», — писав В. Сухомлинський. Хочеться побажати вам, друзі, щоб твори українських авторів стали вашими улюбленими, щоб у ваших душах були замилування словом, любов до рідної землі й почуття гордості за приналежність до свого народу.



поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Пам’ ятати, щоб пам’ятали нас
«Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього. Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не годен пошани»,-...

Сценарій свята до Міжнародного дня рідної мови Сцена прикрашена квітами,...
Сцена прикрашена квітами, рушниками. У центрі слова «О слово рідне, що без тебе я!»

Реферат з дисципліни «Стратегічний аналіз» на тему «Стратегічний набір підприємства»
Ступінь усвідомлення та роль цілей дає змогу визначити різні типи управління. Будь-яке управління передбачає досягнення цілей І в...

Б лекція професора справила враження
Будь/який, будь/хто, казна/з/ким, аби/чий, чий/не/будь, де/з/ким, ні/чий, хто/небудь

Урок №102 Тема. Значущі частини слова. Текст. Удосконалення вмінь...
Навчальна: закріпити та систематизувати знання учнів про значущі частини слова, вміння виділяти значущі частини слова І форми слова,...

Дорожня карта”: “Зарубіжна література”, 5 клас 12-річної школи юрій ковбасенко
Адже будь-яку діяльність можна порівняти з подоланням певного шляху. А коли цей шлях новий, то дійсно доречно вивчити його “карту”...

Урок 17 Тема. Музика як мистецтво, що не існує без розвитку. Розвиток...
Пісенний подарунок до зимових свят. Томазо Альбіноні «Адажіо», інструментальне виконання та вокальне (Лара Фабіан або Сара Брайтман)...

Види поясних виробів. Художнє конструювання
Вона полягає в навчанні того, як учитися, як думати, у вивченні нових методів, які ви можете використати для розв'язання будь-якої...

В. О. Сухомлинський На сучасному етапі становлення державності будь-якої...
Он «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України», лист Міністерства...

Книга веселих порад
Книга, що претендує на настільну, заслуговує, очевидно, на передмову. Книга без передмови — те ж саме, що кінокартина без кіножурналу....



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка