Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Приймак Ольга. Розробка конспекту уроку за темою «Тарас Шевченко – великий український геній» для учнів 5 класу (до 200-річчя від дня народження Т. Г. Шевченка) Мета уроку

Приймак Ольга. Розробка конспекту уроку за темою «Тарас Шевченко – великий український геній» для учнів 5 класу (до 200-річчя від дня народження Т. Г. Шевченка) Мета уроку





Приймак Ольга. Розробка конспекту уроку за темою «Тарас Шевченко – великий український геній» для учнів 5 класу (до 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка)

Мета уроку:

- поглибити та розширити знання учнів про життя і творчість Тараса Григоровича Шевченка, збагачувати мову і мовлення школярів, вміння вільно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас учнів;

- розвивати життєві компетентності, пов’язані з умінням працювати в команді, критичне мислення, творчі здібності дітей, музичний слух, бажання читати твори Шевченка;

- виховувати почуття гордості за Україну, її національного генія Т.Г. Шевченка, прищеплювати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями, прославляти свою Батьківщину добрими справами.

Oбладнання: портрет поета, епіграф до уроку, дошка.

Тип уроку: комбінований урок.

(На дошці записано епіграф уроку. Зачитує вчитель).

Є люди як свічки –

Згоряють, відходять в небуття.

Є люди як зірки –

Горять і світять усе життя.

Та ні, це не зірки, холодні, мертві,

Вони – сонця, засвічені у небі,

Які горять, обігрівають все й не гаснуть.

І не загинуть….

В. Сухомлинський

І. Повідомлення теми та мети уроку

Справжні генії – то метеори, які повинні горіти, або освітити свої сяйвом своє століття. Наш національний геній Т. Шевченко належить усьому людству, його творами захоплюються в усьому світі. А наш сьогоднішній урок – іще одна спроба поновити і поповнити відомості про великого письменника України.

(Запис на дошці)

І мене в сім’ї великій,

В сім’ї вольній, новій

Не забудьте пом’янути…

II. Актуалізація опорних знань

Розповідь вчителя

- 9 березня 1814 року в селі Моринці на Черкащині народився хлопчик у бідній кріпацькій хаті Шевченків. Батьки дали йому ім’я Тарас.

Прізвище Шевченко пов’язане з назвою професії – швець. Шевцем був прадід поета по батьковій лінії. Син шевця – шевченко. Звідси і прізвище – Шевченко.

Сім’я Тарасика була велика: батько Григорій, мати Катерина, сам Тарас, троє сестер ( Катря, Ярина, Марійка), два братики ( Микита і Йосип) та дідусь Іван.

Усього – дев’ятеро.

У 9 років Тарас залишився без матері, зазнав тяжких знущань від мачухи. Коли хлопчику було 11, помер батько. Відтоді майбутній письменник у своєму житті мав покладатися лише на себе та свій непоборний дух і блискучий талант. Тарас Григорович Шевченко прожив усього 47 років, із яких 24 роки був у кріпацтві, 10 років мучився в солдатській неволі на засланні й усього 13 років був вільною людиною.

ІІІ. Вправи на закріплення здобутих знань та вмінь

1.Кросворд «Поезії Т.Шевченка»

Вставте відповідно пропущені слова з віршів Т.Г. Шевченка. Поясніть значення слова у виділених клітинках по вертикалі.

1






















2
















3

























4






















5






















6























1. «Пишається над водою червона …»

2. «Тече … з-під явора…»

3. «А над самою водою … похилилась…»

4. «... моя вечірняя, зійди над горою…»

5. «Поклала ... коло хати маленьких діточок своїх…»

6. «Тихесенько … віє…»
2.Розшифруйте рядки з вірша Т.Г. Шевченка

вечірняя,

Зоре

над

Моя

поговорим

зійди

тихесенько

горою,

в неволі

з тобою…




3.Дидактична гра «Характеристика Т.Г. Шевченка»

Порадьте дітям підібрати слова на першу букву, які характеризують поета.

Ш – (швидкий, шановний)

Е – (ерудований, енергічний);

В – (волелюбний, вільний, видатний)

Ч – (чемний, чесний, чуйний)

Е – (енергійний, ерудований)

Н – (наполегливий, невтомний)

К – (кремезний, культурний)

О – (осиротілий, обдарований, особливий, освічений).
Гра «Закінчи речення»

  1. Як умру, то поховайте

Мене на могилі

Серед степу широкого

На Вкраїні …. (милій).

2.Дивлюсь, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце .... (зустрічає).

3. Не називаю її раєм —

Тії хатиночки у .... (гаї).

4. Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона .... (калина).

6. Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

і співають ідучи .... (дівчата).
4.Тест «Біографія Шевченка»

  1. Коли народився Т.Г. Шевченко?

    1. 8 березня 1810 року;

    2. 9 березня 1814 року;

    3. 10 березня 1861 року.

  2. Батьки Тараса Григоровича були:

    1. робітниками;

    2. кріпаками;

    3. панами.

  3. Тарас в дитинстві мріяв стати:

    1. співаком;

    2. поетом;

    3. малярем.

  4. В 11 років Т.Г. Шевченко став …

    1. художником;

    2. поетом;

    3. сиротою.

  5. Книга Т.Г. Шевченка називається:

    1. «Кобзар»;

    2. «Козаки»;

    3. «Чумаки».




  1. За волелюбні вірші поета відправили:

    1. в Україну;

    2. в заслання;

    3. за кордон.


ІV. Підбиття підсумків уроку

Ми повинні памятати геніїв українського народу. Адже вони – запорука формування нашої національної свідомості, нашого патріотизму, нашої любові до Батьківщини.

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА


  1. Довкілля – 3(4): підручник для учнів 3(4) кл. / К.Ж.Гуз, В.Р.Ільченко та ін.; під ред.. проф.. В.Р.Ільченко. – Полтава: ПОПІОПП, 1999. – 132 с., іл.

  2. Ільїна Є. Черкащина - наша мала батьківщина. Інструктивно-методичний лист до 50-річчя з часу утворення Черкаської області / Є. Ільїна. – Черкаси, 2003.

  3. Лопатина А. 600 творческих игр для больших и маленьких / А. Лопатина, М. Скребцова. – М.: ООО «Книжный Дом Локус», 2002.

  4. Нераденко Т.М. Золота підкова Черкащини. Туристсько-краєзнавча подорож Черкащиною для учнівської молоді України / Т.М. Нераденко. – Черкаси: Брама-Україна, 2006. – 108 с.

  5. Ткач Л.О. Мандрівка Черкащиною. Краєзнавчі оповідки (для учнів 3-4 класів) / Л.О. Ткач. – Черкаси, – 2007.

  6. Черкаський край – земля Богдана і Тараса: культурологічний збірник / За редакцією Б.В.Губського, В.М.Литвина, В.А.Смолія. – К.: Українські пропілеї, 2002. – 656 с.: іл.

  7. Весела абетка [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://abetka.ukrlife. org

  8. Вірші Тараса Шевченка [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://www.rozumnadytyna.com.ua/?p=2267

  9. З творчості Тараса Шевченка [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://petryk.com.ua/ua/articles/279.html

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Звіт про проведення заходів з відзначення 200-річчя від дня народження...
Великого Кобзаря, прилучення дітей до глибин Шевченківської мудрості, утвердження його духовних заповідей як важливого чинника консолідації...

Методична розробка уроку Підготувала викладач світової літератури...
«Джеймс Джойс. «Джакомо Джойс» шедевр модерністської прози» представляє собою матеріали уроку-проекту, які дають можливість через...

Методико-бібліографічні матеріали
ЮА, котрий мейд ін. Юа (до 55-річчя від дня народження Ю. Андруховича): методико-бібліографічні матеріали / уклад. Т. В. Смєкалова;...

Конспект уроку музичного мистецтва для учнів шостого класу Мета:...
Навчальні – збагатити уявлення учнів про музичні жанри; закріпити поняття «вокал», «опера», «мюзикл»

Директору. Методична робота у школі
Дунаєва, Любов. Пророк педагогіки (до 145-річчя від дня народження видатного італійського педагога Марії Монтессорі (1870–1952) /...

Методико-бібліографічні поради Харків- 2015
Творча мапа Оксани Забужко: до 55-річчя від дня народження української письменниці, поета, публіциста, філософа: методико-бібліографічні...

Уроку на тему: «Рідній Сумщині 75»
Сумської обласної державної адміністрації та голови Сумської обласної ради від 30. 07. 2013 №332-од/23 «Про підготовку та відзначення...

Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою
М. Вороний «Євшан-зілля»,Т. Шевченко «Думка», «Іван Підкова», В. Рутківський «Джури козака Швайки»

Методична розробка проведення відкритого уроку з економіки «Ринок капіталів»
Дана методична розробка вміщує досвід викладача по проведенню уроку засвоєння нових знань з використанням інформаційно-дослідницької...

Державний навчальний заклад
«Харчові добавки. Е-числа». Опрацьовано літературні джерела за темою, створено методичну розробку уроку з предмету «хімія», в якій...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка