Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок позакласного читання): В. Лис «Яблуко від Ісаака» (Дитинство І. Ньютона)

Урок позакласного читання): В. Лис «Яблуко від Ісаака» (Дитинство І. Ньютона)





«При вивченні наук приклади корисніші за правила»

Урок фізики з інтегрованими елементами уроків

української літератури та образотворчого мистецтва

для учнів 7-го класу
Тривалість – 45 хв.
І. Тема уроку української літератури(урок позакласного читання):

В. Лис «Яблуко від Ісаака» (Дитинство І. Ньютона)
Мета: ознайомити семикласників із твором сучасного українського письменника В. Лиса, дати уявлення про дитячі роки видатного вченого Ісаака Ньютона; розвивати навички переказувати твір, характеризувати героїв, уміння виділяти головне; виховувати спостережливість, прагнення пізнавати нове і незвичайне, прищеплювати любов до фізики.
Вид уроку: інтегрований урок.

Обладнання: тексти оповідання, портрет І. Ньютона, ілюстрації до твору, «папка успіху».

Випереджувальні завдання: прочитати оповідання, підготувати переказ.

Методи, прийоми і форми роботи: асоціювання, виразне та пошукове читання, «передбачення», словникова робота, моделювання ситуації, «незакінчене речення».

Інтегровані предмети: українська література, фізика, малювання.

Учні знатимуть: зміст твору,головних і другорядних персонажів, тему та основну думку твору.

Учні вмітимуть: переказувати зміст твору, пояснювати основну думку, характеризувати образи персонажів; оцінювати поведінку героїв, розповідати про свої враження від літературного твору, указуючи на засоби художньої виразності.

ІІ. Темауроку фізики:

Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори.
Мета: сформувати уявлення про дисперсію світла, про спектральний склад білого світла, про кольори та їх сприймання.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання:таблиці, плакати, потужне джерело світла, кольорові круги.

План уроку: 1. Актуалізація знань учнів.

2. Спектральний склад світла.

3. Дисперсія.

4. Кольори та барви в природі.

5. Узагальнення та закріплення матеріалу.

ІІІ. Тема уроку малювання:

Поняття про колір. Колір в природі. Його властивості.
Мета уроку:

Навчальна: сформувати у учнів первинні поняття про колір, його природу, види та властивості.

Розвиваюча: розвивати пізнавальні інтереси до обраної професії, логічне та абстрактне мислення, уяву та пам’ять.

Виховна: виховувати естетичний смак, культуру, любов до прекрасного, працелюбність, тактовність, грамотність, впевненість в своїх силах, вміння висловлювати думку, любов до обраної професії.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Обладнання:мультимедійна підтримка: презентація «Колір в природі»; фарби акварельні, пензлі, палітра, папір для акварелі, ПК, мультимедійний проектор, екран.

План уроку:

  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань.

Що ви знаєте про природу кольору?

Як утворюються кольори в природі?

  1. Практична робота


Хід уроку

І. Вчитель української літератури.

Добрий день, діти! Сьогодні, як ви помітили, урок наш буде незвичайним. Дійсно, що тут роблю я, вчитель української літератури, С.В. – вчитель малювання і …. Т.А. – вчитель фізики?

Заінтриговані? Який зв'язок ?

А всі ми тут сьогодні з вами зібралися, щоб дати відповідь на питання: Що я знаю? Чого я навчився, чи можу навчатися? Якими здібностями наділений від природи? Яка мета мого життя? Ким я буду в майбутньому? Що корисного я принесу суспільству, родині?

Отже, «при вивченні наук приклади корисніші правил» ( І.Ньютон)

Сьогодні ми розглянемо твір Володимира Савовича Лиса з серії «Життя видатних дітей».

Йтиметься про дитинство хлопчика, про якого існує легенда, що при народженні він був таким маленьким , що міг поміститися в рукавицю з овечої шкури. Який виховувався на розповідях бабусі про навколишній світ – про змій, які усипляли жайворонків своєю отрутою та потім з’їдали їх, про дощі, які приносили коників та жаб. Ще з дитинства головним було запитання ЧОМУ? І з цього «ЧОМУ?» З’явився масштабний список (із 45 пунктів) нерозв'язаних проблем у природі й людському житті («Запитальник», лат. Questionesquaedamphilosophicae). Надалі подібні списки не раз з'являються в його робочих зошитах. І як результат «ЧОМУ?» з’являлися «дивні винаходи»,про які розповідається у творі В.Лиса. Розкажіть

Діти переказують: Про МЛИН, повітряного змія, про водяний та сонячний годинник, про першого учня)

Отже, хто з вас був уважним, помітив як звали хлопчика про якого йдеться у творі Володимира Лиса?

Діти: Ісаак.

Вчитель: а хто з вас знає прізвище великого вченого на ім’я Ісаак ?

Діти: Ньютон

ІІ. Вчитель фізики.

Сучасні погляди на природу кольорів базуються на відкриттях великого англійського вченого Ісаака Ньютона. Він знав, щоколи пропустити через призму широкий пучок білого світла, то цей пучок не тільки відхилиться: краї пучка набудуть забарвлення. Міркуючи над цим, юний Ньютон здогадався: треба пропускати не широкий, а вузький пучок світла. Спробуємо здійснити цей дослід.

Дослід: від потужного джерела світло потрапляє на екран зі щілиною та вузьким пучком падає на призму. На екрані спостерігаємо яскравий спектр.

Насправді в цьому спектрі безліч кольорів, але умовно виділяють сім ділянок спектра: червоне світло, жовто-гаряче, жовте, голубе, синє, фіолетове.

Висновок: біле світло є сумішшю всіх кольорів спектра.

Чому ж ці кольори розділяються після проходження через призму? Пояснення просте: на межі повітря-скло світло двічі заломлюється та відхиляється від початкового напрямку. Різні складові білого світла заломлюються по-різному і тому відхиляються на різні кути: фіолетове світло – на найбільший кут, червоне – на найменший. Таким чином, промені різного кольору потрапляють на різні ділянки екрана.

Показник заломлення світла залежить від його кольору. Це явище називають дисперсією.

Дослід: за допомогою системи дзеркал накладанням кольорових смуг одна на одну всіх семи кольорів отримуємо біле світло.

Де ви спостерігали подібні явища?

Діти: під час малювання.

ІІІ. Вчитель малювання.

Художники використовують світло в живопису не тільки для передачі об’єму, а й для вираження головної думки своїх творів.

Нормальне око людини може виділити в спектрі 130 різних кольорів. Ньютон виділив з них сім: червоний, оранжевий, жовтий, зелений,

голубий, синій, фіолетовий. Ці кольори в спектрі завжди розміщуються в певній послідовності, зберігаючи поступові переходи від одного до іншого.

В залежності від спектрального складу відбитого від поверхні потоку світла всі кольори можна поділити на 2 групи: ахроматичні (сірі і чорний колір, ті, яких немає в спектрі) та хроматичні (кольорові).

Ахроматичні кольори відрізняються один від одного ступенем світла (тоном).

Хроматичні кольори відрізняються один від одного трьома характеристиками: тоном кольору, світловою гамою та насиченістю.

Кольоровим тоном називають таку характеристику хроматичного кольору, за якою один колір відрізняється від інших.

Насиченістю хроматичного кольору називають ступінь відмінності його від ахроматичного кольору, однакового з ним за світловою гамою.

Колір: теплий (червоний, оранжевий, жовтий), холодний (голубий, синій, фіолетовий).

Існують кольори, які утворюються в результаті змішування фарб двох кольорів. Для отримання складного кольору змішують 2 і 3 фарби.

При змішуванні фарби потрібно враховувати їх сумісність, здатність утворювати стійкий колір.

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу на практиці

Учні виконують малюнки з накладанням різних кольорів та змішування кольорів.

Вчитель фізики.

Проведемо досліди із накладання різних кольорів на прикладах:

1 – методом накладання кольорових плівок різних відтінків;

2 – обертаючи диски з кольоровими секторами:

диск зафарбовано різними кольорами;

диск зафарбовано трьома основними кольорами;

два диски мають сектори різного розміру та зафарбовані

різними кольорами.

Поясніть спостережуване.

Чому при однаковому сонячному світлі ми бачимо стіну білою, автомобіль чорним, а листя дерев зеленим? Стіна відбиває майже все сонячне світло, автомобіль – майже не відбиває, а зелене листя- досить добре відбиває зелену складову білого сонячного світла та досить слабо всі інші складові.

У. Узагальнення, висновки та рефлексія

І. Вчитель фізики

  • Чи відбиватиметься червоне світло від зеленої поверхні? Від білої?

  • Чи відбиватиметься синє світло від зеленої поверхні? Від чорної?

  • Якого кольору поверхня, якщо від неї добре відбивається червоне світло?

ІІ. Вчитель образотворчого мистецтва

  • Назвіть холодні та теплі кольори.

  • Назвіть основні та складні кольори.

ІІІ. Вчитель української літератури

  • Доведіть, що життя - це неймовірно цікавий процес. Свої міркування узагальніть, посилаючись на зміст твору В.Лиса «Яблуко від Ісаака», на фізичні досліди та малювання.

  • Дослідіть, яким уявляє для себе життя І. Ньютон. Відповідаючи, посилайтесь на факти, опрацьовані на уроці.

  • Умотивуйте, чи можна вважати науку для І. Ньютона потребою його душі? А якого кольору душа І. Ньютона?

УІ. Пояснення домашнього завдання:

І. Українська література: скласти міні – діалог з І.Ньютоном (про ваші враження від уроку).

2. Фізика: опрацювати теоретичний матеріал за підручником - §20

  1. Образотворче мистецтво: провести спостереження за зміною кольорів неба протягом дня.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конспект уроку позакласного читання у 7 класі Урок підготувала
Жиленко, творчість яких вивчалася у 5-7 класах, розповісти про дитинство поета-шістдесятника Василя Стуса, ознайомити з ім’ям маловідомої...

Урок позакласного читання
О. Я. Савченко. Я люблю читати. Навчальний посібник з літературного читання для учнів 4 класу

«Чарівний світ книги» Конспекти уроків позакласного читання
Назва навчального (навчально – методичного) видання цикл уроків з позакласного читання для учнів 5 класу

Урок із позакласного читання в 5-х класах за повістю сучасної письменниці...
Тема. Урок із позакласного читання в 5-му класі за повістю сучасної письменниці Наталки Сняданко «Країна поламаних іграшок та інші...

Урок позакласного читання
Таємниця старовинної скриньки. Незвичайна подорож Лялі з друзями до театрального вертепу

Українські дитячі письменники
Посібник з підготовки та проведення уроків читання та позакласного читання у початкових класах

Урок-дослідження з позакласного читання у 5 класі
Автор: учитель української мови І літератури Костянтинівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №16 Костянтинівської міської...

Урок позакласного читання. 3-й клас Тема. Борис Грінченко «До праці»
Мета: ознайомити учнів із творчістю Бориса Грінченка; навчити цінувати працю та людське щастя; виховувати повагу до праці та любов...

Олесь Ільченко. «Таємниця старої обсерваторії»
Тип уроку: урок позакласного читання (оповідання Олеся Ільченка «Таємниця старої обсерваторії»)

Урок позакласного читання тема
Шевченкового слова, його біографічними даними, значенням творчості Т. Шевченка для українського народу. Вчити сприймати поезію Кобзаря...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка