Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Література як вид мистецтва. Художній образ. ( Тл) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ виявля є ознаки різних видів мистецтва, дає визначення поняття «художній образ»

Література як вид мистецтва. Художній образ. ( Тл) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ виявля є ознаки різних видів мистецтва, дає визначення поняття «художній образ»






Поурочне планування

на 2014/2015навчальний рік для загальноосвітніх навчальних закладів

(за новою програмою для 5-9класів) Світова література 6 клас



c:\users\юра\appdata\local\microsoft\windows\temporary internet files\content.ie5\4jkayko2\mc900123355[1].wmf


Світова література 6 клас

(2год на тиждень, всього 70 год.)

І семестр



Зміст навчального матеріалу

Учень:

дата

примітки

1

Література як вид мистецтва. Художній образ.

(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.

виявляє ознаки різних видів мистецтва, дає визначення поняття «художній образ», знає його різновиди – «традиційний образ», «вічний образ»;










МІФИ НАРОДІВ СВІТУ










2

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. (УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили).


визначає причини появи міфів,

дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки;

називає тематичні групи міфів,







3

Герої грецьких міфів. Прометей та Геракл.

характеризує популярні міфологічні образи, виявляє актуальний зміст міфологічних образів; зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах народів світу;







4

Сила любові в міфах Греції. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. Деметра і Персефона










5

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи

виявляє схожість давніх міфологічних уявлень українців і міфології інших народів;







6

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.

(ЛК) Втілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). (ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка


виявляє актуальний зміст міфологічних образів; розкриває специфіку втілення міфів народів світу у знайомих творах мистецтва







7

Урок розвитку мовлення(у). Виступ на тему: «Мій улюблений міфічний герой»

розповідає про свої улюблені міфи, міфологічних героїв, висловлює власне ставлення до них.







8

Контрольна робота №1. «Література як вид мистецтва. Міфи народів світу»













МУДРІСТЬ БАЙКИ










9

Особливості байки як літературного жанру. Легендарний Езоп — основоположник жанру байки. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня»

(ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).

УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках

дає визначення жанру «байки», називає її характерні ознаки. розуміє поняття «езопова мова»,







10

Моральні проблеми в байках Івана Андрійовича Крилова. Яскравість алегоричних образів. Байки

І. А. Крилова

розкриває специфіку художньої структури байки;

пояснює мораль байок, визначає місце її розташування в прочитаних творах;







11

Урок розвитку мовлення( у)Спільне та відмінне в байках Езопа та І.А. Крилова ЕК) Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках І.А. Крилова. (ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І.А. Крилова у мистецтві.


зіставляє байки Езопа та І.А. Крилова. характеризує алегоричні образи байок, виявляє в них прихований зміст;










ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА










12

Р. Л. Стівенсон — автор роману «Острів скарбів» (ТЛ) Поглиблення понять про роман


переказує (стисло) основні події роману;

розкриває основні теми і проблеми роману;

характеризує образ Джима Хокінса, порівнює його з іншими персонажами;

визначає етапи духовного зростання героя;







13

Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі «Острів скарбів»


14

Уславлення сміливості, винахідливості, порядності в романі Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»

15

Духовне зростання Джима Хокінса ,героя роману «Острів скарбів»


16

Урок розвитку мовлення( п)Твір. Характеристика Джима Хокінса

17

Моральні цінності головних героїв роману «Острів скарбів»










18-19

Урок позакласного читання. Верн Ж. «Діти капітана Гранта»

переказує (стисло) основні події роману;

розкриває основні теми і проблеми роману Ж. Верна







20

Контрольна робота №2 «МУДРІСТЬ БАЙКИ, ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА»










21

Ч. Діккенс — англійський письменник-романіст. Повість «Різдвяна пісня у прозі» (ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Діккенса

визначає ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»;








22

Подорож Скруджа Різдвяної ночі у часі й просторі як можливість осягнути своє життя

простежує динаміку образу Скруджа







23

Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя

знаходить у тексті відповідні цитати;








24

Реальне й фантастичне у повісті «Різдвяна пісня у прозі»

висловлює власне ставлення до Скруджа ;знаходить елементи фольклору в повісті Ч. Діккенса







25

Микола Гоголь — російський і український письменник. (УС) М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина).

розповідає про зв’язки М.В. Гоголя з Україною







26

«Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. (ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах М.В. Гоголя.


виявляє національні традиції й звичаї







27

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули у творі М. В Гоголя . «Ніч перед Різдвом».

характеризує образи Оксани й Вакули







28

Роль фантастики в повісті.

інтерпретує окремі епізоди повісті М.В. Гоголя;








29

Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).










30

Контрольний твір «Українські народні звичаї та повір'я в повісті М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом»

висловлює власні враження, емоції, почуття, роздуми від прочитаних творів;








31

Підсумкова контрольна робота.










32

Підсумковий урок. Семестрове оцінювання.








































Вчитель світової літератури: _______________________

Погоджено: „__“ вересня 2014 року. Заступник директора з навчально-виховної роботи ___________

Світова література 6 клас

(2год на тиждень, всього 70 год.)

ІІ семестр



Зміст навчального матеріалу

Учень:

дата

примітки




ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ










33

А. П. Чехов — видатний російський письменник. Оповідання «Хамелеон».

ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст, притча.

дає визначення понять «гумор», «іронія», розуміє схожість і різницю між ними,







34

Висміювання чиношанування, малодушності, пристосуванства в оповіданні А. П. Чехова «Хамелеон»

виявляє гумор та іронію в текстах, значення для розкриття образів персонажів, авторської позиції







35

Діалог як основна форма розкриття сюжету. Оповідання «Товстий і тонкий». Майстерність письменника у змалюванні персонажів

порівнює образи (чеховських персонажів), знаходить спільні й відмінні риси поміж ними;








36

Художня деталь і підтекст в оповіданнях А. П. Чехова

(ЕК) Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними.

дає визначення поняття «художня деталь»,







37

Життєвий і творчий шлях Д. Лондона. Оповідання «Жага до життя»

визначає актуальні проблеми у прочитаних творах







38

Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі «Жага до життя»

виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні моменти;








39

Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома». Роман спрямований проти рабовласництва .

знає про окремі факти життєвої і творчої біографії митця







40

Ідеї доброти, поваги до людини, мужності, толерантності в романі Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома».

пояснює вчинки персонажів, мотиви їхньої поведінки;








41

Жорстокість та расова неприязнь проти біблійних істин дядька Тома

виявляє особливості сюжету і композиції твору, визначає кульмінаційні моменти;








42

Урок розвитку мовлення(у) «Переказ одного з уривків твору» «Хатина дядька Тома».


виявляє особливості сюжету і композиції твору, визначає кульмінаційні моменти;








43

Контрольна робота «ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ»










44

А. де Сент-Екзюпері — французький письменник, автор філософської алегоричної казки-притчі «Маленький принц»

пояснює символічний зміст назв твору;








45

Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».

розкриває внутрішні порухи, поривання, мрії й прагнення персонажів;








46

Філософський зміст твору та художні образи казці А. де Сент-Екзюпері

«Маленький принц»

вирізняє в окремих епізодах підтекст, визначає прихований зміст висловлювання, обґрунтовує свою думку;








47

Контрольний твір: «Ми відповідальні за тих, кого приручили» за казкою А. де Сент-Екзюпері













ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ










48

Мацуо Басьо .Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. ТЛ) Хайку, поема, ліричний герой.


дає визначення жанрів хайку







49

Урок виразного читання напам’ять . Хайку(2-3)

виразно читає твори поетів







50

Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса «Моє серце в верховині…».

вирізняє елементи фольклору







51

Антитеза .Елементи фольклору у вірші Р. Бернса «Моє серце в верховині…». Виразне читання напам’ять

виразно читає твори поетів







52

Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату» (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів.


висловлює враження від прочитаного, а також емоції й почуття; характеризує образ Гайавати як національного героя;

називає імена видатних українських перекладачів







53

Урок виразного читання напам’ять «Пісня про Гайавату










54

Джанні Родарі (1920-1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша(ЕК) Елементи фольклору і міфів у творах Р. Бернса і Г. Лонгфелло

виявляє підтекст у прочитаних творах, можливості його різного трактування;

визначає провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів;








55

Контрольна робота «ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ,»













ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ











56

Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні Рей Дугласа Бредбері «Усмішка». (ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику.


виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її прикладами, цитатами з тексту;








57

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

називає основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних творах







58

Роберт Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).

характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредбері і Р. Шеклі;








59

Духовне й фізичне випробування Кліві.










60

Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. (УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей.


встановлює сутність конфлікту поміж героєм і світом










СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА










61

Астрід Анна Емілія Ліндґрен -популярність її творів у різних країнах. «Міо, мій Міо» ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман).

розповідає про основні події сюжету творів, виокремлює в них кульмінаційні моменти;








62

Образи головних героїв. Перемога добра над злом у творі «Міо, мій Міо»

висловлює і пояснює свою точку зору щодо вчинків персонажів, їхніх стосунків;








63

Фантастична країна Усландія та її мешканці Міхаель Андреас Гельмут Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

визначає жанрові ознаки (казки, повісті, роману) в прочитаних творах;








64

Моральні цінності, що утверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини). (ЕК) Порівняння образів дітей у творах українських і зарубіжних авторів.


осмислює поняття «добро» і «зло», «життя» і «смерть», «любов» і «ненависть», «милосердя» і «байдужість» у процесі інтерпретації художніх образів, епізодів прочитаних творів, розмірковує про вибір життєвої позиції, моральні цінності;








65-66

уроки позакласного читання Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь» (ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.), комп’ютерних іграх тощо

порівнює образи дітей і підлітків у прочитаних протягом року творах, називає своїх улюблених персонажів і висловлює власне ставлення до них;








67

Розвиток зв’язного мовлення. (п)написання анкети головного героя.


розповідає про свої улюблені твори сучасних письменників, виявляє в них актуальний зміст;








68

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

знає авторів і відомих українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;

розкриває ідейно-художній зміст, актуальність прочитаних творів, їх сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість, роман, хайку, поема);

демонструє вміння зіставляти оригінали й переклади творів (на окремих рівнях – тематики, проблематики, образів, сюжетів, мовних особливостей та ін.), а також порівнювати твори різних видів мистецтва;








69

Підсумкова контрольна робота










70

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Семестрове та Річне оцінювання

знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5-6 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і компонентів – образів, сюжетів та ін.); усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та ін.) тощо























Вчитель світової літератури: _______________________

Погоджено: „__“ січня 2015року. Заступник директора з навчально-виховної роботи ___________


Груша 0.С.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

1. (1г). Вступ
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ,...

Вступ. Міфи народів світу Вступ. Література як вид мистецтва. Художній образ
О. М. Ніколенко (керівник колективу), К. В. Таранік-Ткачук, С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева, Т. П. Сегеда, Н. В. Онищенко. Наказ монмолодьспорту...

Тема: І. Франко. Короткі відомості про письменника. Історична правда...
И духовного багатства особистості І. Франка та І. Вишенського; з'ясувати реальну основу твору; розвивати навички сприйняття інформації...

Уроку
Види мистецтв та специфіка їх художньо образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтва. Поняття...

Пояснювальна записка до магістерської роботи на тему: «образ української...
Просвітництва є одним із найменш вивчених питань в історії української літератури. Натомість його дослідження дає змогу інтегрувати...

Тема: Всесвітня популярність творів про Шерлока Холмса Мета
Мета: узагальнити І систематизувати знання учнів про детективну літературу; вдосконалити навички цілісного сприйняття художнього...

Слайд І. Патріарх української літератури На початку Бог створив Небо...
Бог: "Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою, І хай панують над морською рибою, І над птаством небесним, І над худобою,...

Українська література Білет №1
Охарактеризуйте образ повсталого народу в поемі Тараса Шевченка «Гайдамаки». Прочитайте напам’ять уривок із поеми

Переліки білетів для проведення атестації в усній формі Українська література Білет №1
Охарактеризуйте образ повсталого народу в поемі Тараса Шевченка «Гайдамаки». Прочитайте напам’ять уривок із поеми

Уласа Самчука «Марія»
Роман Уласа Самчука «Марія» один з найдовершеніших творів про трагічну долю України, про Голодомор. Образ матері Марії



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка