Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок Таємниці нашого світу

Урок Таємниці нашого світу








34 години

(1 година на тиждень,

усього 30 годин – основний та 4 години резервний час)

Тема 1. Таємниці нашого світу

(8 год.)

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учня

Урок 1. Таємниці нашого світу.

Світ сповнений краси і мудрості. Хто створив цей світ? Хто Митець такої краси і довершеності всесвіту?
Урок 2. Світ – дарунок любові Творця.

Любов Творця до людини виявилася в тому, що Він створив усі умови для того, щоб людина раділа від життя. Та чи вміємо ми користуватися цими дарами? Чи цінуємо, бережемо і примножуємо їх? Чи вдячні ми Тому, Хто подарував нам цей світ?
Урок 3. Діти Отця Небесного.

Бог піклується про людей так само, як люблячі батьки піклуються про своїх дітей, тому ми називаємо Його Отцем Небесним. Милосердний Бог бажає, щоб і ми були милосердними.
Урок 4. Світ потребує нашої турботи.

Людина покликана турбуватися про природу навколишнього світу, яка потребує нашої допомоги й любові.
Урок 5. Тепло рідної домівки.

Родину єднає взаємна любов. У чому може виявлятися наша любов до батьків та рідних?
Урок 6. Дружна родина.

Злагода в родині залежить від уміння розуміти один одного, виявляти милосердя та співчуття, підтримувати у справах добра.

Стосунки між братами і сестрами. Уміння ділитися одне з одним, не ябедничати, піклуватися про молодших, разом робити добрі справи.
Урок 7. Наші маленькі друзі.

Часто випадки з життя тварин слугують людям за приклад доброти, самопожертви, відваги. Навіть таким чином Господь навчає людей проявів добра.

Як виховати в собі турботливе серце у ставленні до тварин і рослин? Не забуваймо, що наші менші друзі – не іграшки, що ми відповідаємо за них.
Урок 8. Краса люблячого серця.

Той, хто має у своєму серці добро, подолає всі життєві негаразди й труднощі, знайде справжніх друзів. Перегляд мультфільму “Гидке каченя”, обговорення головної думки про красу люблячого серця, вміння прощати.

Учень отримує уявлення:




про походження світу як прояв любові Творця до людей і до всього живого,

про красу і гармонію світу,

про Божественний задум щодо існування світу в добрі та злагоді;



визначає:

– своє ставлення до навколишнього світу як до дарунку Творця, що потребує активної участі у творінні добрих справ, доброзичливого, милосердного ставлення до людей, живої та неживої природи;


орієнтується:

– в етичних поняттях “совість”, “чесноти”, “милосердя”, “людяність”, “доброчинність”, “вдячність”, “відповідальність”;
порівнює:

– є приклади моральних вчинків з біблійних, історичних і життєвих оповідей зі своїми власними;
розуміє:

– потребу наслідувати кращі зразки християнських чеснот у повсякденному житті;

– важливість власної участі у добрих справах;
пояснює:

– внутрішнє переживання серця, голос совісті як підказування Бога, чи є наші вчинки добрими, чи поганими;
використовує:

– здобуті знання у повсякденному житті, у визначенні своєї моральної позиції, у самостійній і колективній творчій діяльності;
висловлює:

– особисте ставлення і ставлення своїх близьких до християнських цінностей у житті своєї родини;
уміє розрізняти:

– добрі й погані вчинки, мотиви вчинків і їх наслідки, а також певні власні звички та схильність до них;
дотримується правил:

– духовної безпеки у власному житті: прислухатися до голосу совісті, бути уважним до своїх слів і вчинків; не ображати, не засуджувати інших; бути слухняним, виконувати накази батьків і вчителя; запобігати сваркам, не допускати образ, необдуманих вчинків.

Тема 2. Уроки “добролюбства”

(10 год.)

Урок 9. Справжній друг.

Що означає бути справжнім другом? Взаємодопомога, допомога в біді. Чого ми повинні навчатися один в одного? Яким чином Бог учить нас примирення й прощення?
Урок 10. Серце, сповнене співчуття.

Милосердна людина не може пройти повз чужу біду. Співчуття лікує душу. Допомога іншим — співпраця людини з Богом.
Урок 11. Уроки турботливості.

Турботливість як уміння подолати свої лінощі, вчасно прийти на допомогу, виконати справу, яку покладено на нас.
Урок 12 . Милостиня заради Христа.

Іноді добрі справи потребують від нас сили волі, коли треба подолати внутрішню черствість і байдужість. У цьому допомагає нам віра в Бога, Який заповідав творити добрі справи. Милостиня, яку ми творимо заради Бога, зцілює наше серце.
Урок 13. Подарунок від душі.

Будь-який подарунок зігріває душу, якщо, даруючи, промовити щирі слова, лагідно усміхнутися з висловленням найкращих побажань. Справжня цінність подарунків полягає не стільки в їх коштовності, скільки у тому, з якими почуттями та побажаннями вони готуються і даруються.
Урок 14. Татове свято.

Справжні стосунки між близькими людьми ґрунтуються передусім не на матеріальних цінностях, а на духовних: любові, вдячності, щиросердності.
Урок 15. Молитва до Святого Миколая.

Шанобливе ставлення до Святителя Миколая та народних традицій, пов’язаних з його вшануванням, сприяє формуванню чуйності, милосердя, доброчинності та інших чеснот.
Урок 16. Боже милосердя до людей. Різдво Христове.

Головні події свята Різдва виражають любов Божу до всіх людей і людську вдячність за Божий дар спасіння від зла.
Урок 17. Безкорислива дружба.

Дружба – це прояв служіння ближньому, висоти людського духу, сумління у стосунках з іншими, душевної щедрості, розділення свого сердечного добра на всіх і кожного; безмежність почуттів і прояв людяності.
Урок 18. Чесне слово.

Дотримання чесного слова вимагає почуття гідності й правди, поваги до людини, сумлінного виконання своїх обов’язків. Недотримання слова, брехливість призводять до образ і навіть ворожнечі.
Урок 19 . Справжнє добро. Скромність.

Справжнє добро безкорисливе. Людина не повинна робити добрі справи лише заради похвали інших. Скромність – уміння не вихвалятися добрими справами.
Урок 20. За що цінується праця. Працелюбність.

Наполеглива праця, сповнена терпіння та радості ніколи не залишиться без винагороди. Людська праця завжди заслуговує на повагу.
Учень отримує уявлення:

про дружні стосунки, співчутливе ставлення та повагу до інших, подолання лінощів, необхідність наполегливої праці (навчання);

про Божественний задум щодо спасіння людей від зла;

євангельську подію Народження Христа;



орієнтується в поняттях:

– “добролюбство”, “гідність”, “честь”, “милостиня”, “безкорисливість”, “скромність”, “безтурботність”, “байдужість”, “душевна черствість”;

наводить приклади:

примирення та прощення, співпраці людини з Богом, турботливості, милосердя, вдячності, дотримання слова, радості від добре виконаної роботи;



визначає:

– своє ставлення до проявів турботливості, милосердя, дотримання своїх слів,

– назву тих чи інших моральних вчинків;
порівнює:

– особисті вчинки з прикладами моральних вчинків з біблійних, історичних і життєвих оповідей;
розуміє:

– користь від творення добрих справ, пов’язаних зі служінням ближньому, та подолання своїх поганих звичок;
пояснює:

– певні ознаки доброго й поганого;

– яка поведінка є доброчесною у ставленні до Бога і ближнього;


використовує:

– знання про ті чи інші чесноти у повсякденних стосунках з людьми та у визначенні своїх вчинків;
висловлює:

– власні думки з приводу вчинків персонажів біблійних оповідей, героїв літературних творів, ставлення до особистих вчинків;
розрізняє:

– власні бажання за їх моральною чи аморальною спрямованістю;

– музичні настрої, значення кольорової гами для передачі різних душевних настроїв людини у творах мистецтва;
дотримується правил:

– духовної безпеки у виборі між світом добра і зла: ніколи не вдаватися до будь-яких магічних чи окультних дій для виконання своїх забаганок;
уміє:

– використовувати свої знання у спілкуванні з друзями, шкільними товаришами, батьками, вчителями та іншими людьми;

– відображати у малюнках і творчих роботах своє ставлення до світу добра й зла.

Тема 3. Любов творить чудеса
(10 годин)

Урок 21. Душевна щедрість.

Людина зі щедрим серцем не жадібна, не заздрить, не радіє з чужого горя, бажає всім добра. Така людина має багато добрих друзів. Перегляд мультфільму “Казка про жадібність”.
Урок 22. Ласка ласкою озветься .

Родина – місце, де закладаються найкращі риси характеру, такі як піклування, терпіння, розуміння, вміння прощати, взаємодопомога.
Урок 23. Любов творить чудеса.

Любов до інших реалізується у справах, коли долається егоїзм і виявляється жертовність. Про це свідчить багато життєвих прикладів.

Перегляд та обговорення мультфільму за твором В. Катаєва “Квіточка - Семиквіточка”.
Урок 24. Вербна неділя.

Євангельська розповідь про вхід Ісуса Христа до Єрусалима. Маленькі діти прославили Спасителя, коли Він ішов на подвиг визволення людей від зла. Народні традиції цього свята.
Урок 25. Воскресіння Христове – перемога Божого милосердя над злом.

Розповідь (адаптована) про історію хресної смерті та Воскресіння Христа. Визволення добрих людей (праведників) з полону пекла і введення їх у Царство Боже.
Урок 26.Зустрічаємо свято.

Народні традиції святкування Воскресіння Христового — Пасхи. Значення пасхального привітання “Христос воскрес! — Воістину воскрес!” Виготовлення пасок, розмальовування писанок.
Урок 27. Священний подвиг захисників Вітчизни.

Найбільша у світі любов – віддати своє життя заради життя ближніх.

Розповідь про подвиг захисників Вітчизни у роки Великої Вітчизняної війни. Пам’ять — виявлення нашої подяки героям.
Урок 28. Золоте серце мами.

Чи вдячні ми своїм матусям і бабусям за любов, ласку, терпіння й турботи, якими вони оточують нас? Обговорення оповідання “Рахунок мамі”.

Жони-мироносиці. Традиція привітання жінок у неділю жон-мироносиць. Підготовка до привітання мам. Виставка малюнків.
Урок 29. Учись творити добро.

Будь-яка добра справа потребує сумління, наполегливості, витримки, сили духу. Про це говорять і Святе Письмо, і народна мудрість. Прикладами цього є історичні, легендарні, казкові герої, шлях яких дорогою добра та милосердя пролягав через випробування.
Урок 30. Радість від творення добра.

Підсумковий урок. Справжнє чудо – творення добра. І в кожного з нас є можливість творити чудеса. Не треба шукати чогось неможливого, а просто творити добро.
Учень отримує уявлення



про такі євангельські події, як вхід Господній до Єрусалима, смерть і Воскресіння Христа, зустріч із жонами-мироносицями; про чесноти щедрості, прощення, жертовності, сумління, наполегливості;

визначає зміст релігійних свят (їх духовне значення); своє ставлення до інших на засадах християнських чеснот – співчуття, жертовності, вдячності;

називає приклади доброчинності з Біблійних, історичних та казкових сюжетів;

порівнює своє вміння творити добрі справи з прикладами, що наводяться на уроках з Біблійних оповідей та літературних творів;

розуміє важливість взаємоповаги й любові в родині та між іншими людьми, вплив на душу людини добрих і злих вчинків;

пояснює необхідність допомагати людям у різних життєвих ситуаціях;

використовує знання про гостинність, турботу про ближніх, про милосердя й щедрість під час свят та у повсякденному житті християн;

висловлює власні думки про значення родини, рідного краю у своєму житті , про свою любов і свої обов’язки щодо збереження краси рідного краю і добрих стосунків між членами родини;

характеризує ознаки християнських і родинних свят, зміст окремих дій та вчинків людей під час проведення цих свят;

вміє виконувати народні пісні, пов’язані з християнськими традиціями, готуватися до проведення свят, готувати прості святкові страви, виробляти святкові прикраси та подарунки; зображати на малюнках деякі символи християнських свят, передавати в кольорі настрій своєї душі, атмосферу свята.
орієнтується в поняттях свята релігійні”, “Великий піст”, “Вербна неділя”, “Великдень” (“Воскресіння Христове”).

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Методична розробка відкритого заняття з світової літератури на тему: «Срібна доба»
«Душа мистецтва за всіх часів має на меті, використовуючи мову, барви І форми нашого світу як засоби, відтворювати «світи ішні»

Урок №1 тема: Мандрівка в чарівний світ роману Джоан Ролінг
Мета: дати поняття про літературу фентезі, формувати уявлення учнів про відмінності художнього світу казки, фентезі від реального...

Урок-віртуальна подорож
Тож епіграфом до нашого сьогоднішнього уроку будуть слова Василя Пахаренка: «Як Бога, людину, любов, вічність, так І таких поетів,...

Вступний урок-подорож до світу Книги
Світова література, принципом розміщення в ньому матеріалів; сформувати поняття про ори­гінал І переклад; відпрацьовувати навички...

§ Особливості виникнення держав у різних народів світу
Міститься характеристика основних типів правових систем світу: романо-германського, англо-американського, змішаного (скандинавської...

Президента нашого університету Петра Михайловича Таланчука. Чому донедавна?
Академік трьох міжнародних академій. Так було зазначено ще донедавна в розповідях (стислих І розлогих) про життєвий І трудовий шлях...

Урок світової літератури на тему: Грецьке диво. Міфи Давньої Греції...
Обладнання: карта стародавнього світу, інтерактивна дошка, тексти давньогрецьких міфів, репродукції із зображенням давньогрецьких...

«Андрей Шептицький митрополит, патріот, меценат І праведник світу»
«Андрей Шептицький митрополит, патріот, меценат І праведник світу», присвячених 150-річчю від дня народження громадського та релігійного...

Тема : Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних...
Туальні здібності та есте­тичний смак, навички дослідницької діяльності учнів, вміння знаходити спільні елементи у фольклорі різних...

Складання віршів
Ліни Костенко : «Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі». Епіграфом нашого заняття будуть слова Галини...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка