Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок 1 Тема. Мистецтво звуків. Мета. Ознайомити з особливостями музичного мистецтва, розглянути поняття «музика», «музичне мистецтво», дати знання про специфіку музичного мистецтва та шлях музичного твору від композитора до

Урок 1 Тема. Мистецтво звуків. Мета. Ознайомити з особливостями музичного мистецтва, розглянути поняття «музика», «музичне мистецтво», дати знання про специфіку музичного мистецтва та шлях музичного твору від композитора до





Сторінка1/15
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15
ТЕМА І МУЗИКА ЯК ВИД МИСТЕЦТВА

УРОК 1

Тема. Мистецтво звуків.

Мета. Ознайомити з особливостями музичного мистецтва, розглянути поняття «музика», «музичне мистецтво», дати знання про специфіку музичного мистецтва та шлях музичного твору від композитора до виконавця і слухача, розглянути зв'язки музики з іншими видами мистецтва (образотворчими мистецтвами, театральним та кіномистецтвом, цирком, хореографією).

Розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору,розвивати вміння знаходити спільні риси між видами мистецтва.

Прищеплювати інтерес до слухання класичної музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок введення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет композитора П.І. Чайковського.

Основні поняття для засвоєння: «музика», «музичне мистецтво», музика як вид мистецтва, зв'язок музики з іншими видами мистецтва. Твори, що вивчаються на уроці:

• П.І. Чайковський. Мелодія для скрипки та фортепіано.

• «Веселкова пісня». Муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової розучування.

Хід уроку

1. Вхід під марш або пісню про школу. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2. Новий матеріал для засвоєння. Бесіда з учнями про Країну музичного мистецтва.

Слово «музика» походить від грецького слова, що означає «мистецтво муз». У міфах Стародавньої Греції розповідається про дев'ять муз, кожна з яких представляла своє мистецтво або науку. Так із глибини віків, за грецькими міфами, мистецтво муз дало початок музичному мистецтву, яке супроводжує людину все життя. Щодня музика запрошує нас у дивовижний світ чарівних звуків, який «говорить» з нами неповторною мовою. Звуки сплітаються в мотиви, утворюють мелодії, а ми, слухачі, — уявляємо картини та образи, які музика «намалювала» за допомогою звуків.

Серед розмаїття музичних творів є інструментальні, які виконуються на музичних інструментах, та вокальні твори, які виконуються голосом.

Музичний словничок

Музичне мистецтво — це вид мистецтва, в якому зміст передається за допомогою впорядкованих музичних звуків.

Музика міцно пов'язана з іншими видами мистецтва, які оточують наше життя.


КІНО

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

Живопис

Графіка

Скульптура

Архітектура

Декоративне

мистецтво
ЗВ'ЯЗОК МУЗИКИ З ІНШИМИ ВИДАМИ МИСТЕЦТВА.


МУЗИКА



ТЕАТР



ЛІТЕРАТУРА



ХОРЕОГРАФІЯ



ЦИРК


Музика пов'язана із: словом (в пісні, опері); сценічною дією (в театрі, кіно, цирку); танцем і жестом (в балеті); візуальними образами, які мають свою «застиглу музику» (в образотворчому мистецтві).

3. Музичне сприймання. П.І. Чайковський. Мелодія для скрипки та фортепіано.

Повторення правил слухання музики.

Лунає музика. Що виникає в уяві людини, яка її слухає ?

Музика своїм звуковим потоком, пульсацією ритму, мелодією звертається до людини і викликає в неї почуття та емоції. Так слухач уявляє музичний образ, який створив композитор.

Шлях музики від творця до слухача — робота зі схемою.


СЛУХАЧ

Сприймає музичний твір відповідно до своїх поглядів, смаків, досвіду

ВИКОНАВЦІ

виконують твір на музичних інструментах або голосом

КОМПОЗИТОР

створює музичний твір та записує його за допомогою нотних знаків


4. Аналіз музичного твору.

- Чи сподобалась вам прослухана мелодія? Чим саме?

- Про що розповідала музика?

- До якого жанру належить цей твір? У чому його особливість?

- Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати?

- З яким видом мистецтва можна пов'язати цю мелодію?

- Складіть вірш до твору П. Чайковського, використовуючи такі слова: в гості, ніжну, скрипка, заспівала, завітала, пісню.

5. Виконання творчого завдання до слухання музики.

Мелодія твору неповторна. Розгляньте подані слова. Які з них найбільше відповідають характеру твору? Назвіть їх.

Мелодійна, співуча, ніжна, лірична, схвильована, сумна, енергійна, радісна, жартівлива, жалібна, святкова.

6. Фізкультхвилинка «Танцюємо з героями мультфільмів».

7. Повторення правил співу. Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за вибором вчителя).

8. Розучування пісні. «Веселкова пісня» муз. О.Янушкевич, сл. М.Ясакової.

Знайомство з піснею та її змістом, розучування мелодії першого куплету та приспіву. Виконання першого куплету, приспіву під акомпанемент інструмента.

9. Виконання творчого завдання з музикування.

Для виконання завдання треба обрати улюблений ударний інструмент і створити музичний супровід до пісні. Перший крок – прослухати уважно мелодію та відбити ритмічний малюнок мелодії пісні. Другий крок – заспівати і заграти одночасно. Визначення найкращих виконавців.

10. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

  • Які види мистецтва ви знаєте? Чим вони споріднені між собою?

  • Що поєднує музику з іншими видами мистецтва? Розкажіть.

  • Дайте визначення музичному мистецтву.

  • Твір якого композитора ви слухали? Які його твори ви пам’ятаєте?

  • Розкажіть, як музика, створена композитором, доходить до слухачів. Хто бере участь у цьому процесі?

11. Домашнє завдання.

Послухайте сучасну естрадну композицію «Пісня ельфа» у виконанні ірландської скрипальки Фінооли Шеррі та норвезького композитора і піаніста Рольфа Ловланда. Порівняйте її з твором П.Чайковського. Що в них спільне, а що - відмінне ?

Послухайте музику та знайдіть її зв’язки з іншими видами мистецтва, які ви знаєте.

Розкажіть своїм рідним і друзям про вашу улюблену пісню, заспівайте її.

12. Для допитливих.

Проект «Озвучуємо малюнки»

Мета: знаходити музичні твори до ілюстрацій.

Очікуваний результат: буклет.

План створення:

  1. Знайдіть з друзями ілюстрації архітектурних споруд. Уявіть собі характер музики. Прослухайте збірник музичних шедеврів та підберіть музику до малюнків.

  2. Оформите буклет. Під час демонстрації своєї роботи увімкніть програвач з вибраними творами та озвучте малюнки.

13. Вихід з класу під марш.

Урок 2

Тема. Історія музичного мистецтва.

Мета. Ознайомити учнів з історією музичного мистецтва та його специфікою, розглянути поняття «народна» та «професійна» музика, а також відмінності між ними; ознайомити з особливостями професійної музики на прикладі музичного твору К. Ґлюка, розглянути поняття «мелодія» як засіб виразності музики.

Розвивати вміння надавати характеристику мелодії музичного твору як засобу виразності музики, розповідати про уявлений музичний образ музичного твору, розвивати вміння виконувати пісню під супровід фонограми, розвивати навички вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні музичні враження.

Виховувати інтерес до класичної музики та ціннісне ставлення до мистецтва.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет композитора К. Ґлюка.

Основні поняття для засвоєння: «народна» та «професійна» музика,

«мелодія» як засіб виразності музики. Твори, що вивчаються на уроці:

  • К.В. Ґлюк. Мелодія з опери «Орфей та Еврідіка».

  • «Веселкова пісня». Муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової — виконання.

Хід уроку

  1. Вхід під музику К. Ґлюка «Мелодія». Організаційний момент.

Мотивація до навчання.

  1. Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування класу:

- Пригадайте назву музичного твору, який ми слухали на попередньому уроці.

- Хто його автор?

- Розкажіть про шлях музики від творця до слухача.

- Що ми називаємо музикою? Що таке музичне мистецтво? З якими видами мистецтва воно пов'язане?

  1. Бесіда з учнями про історію музичного мистецтва.

Музика виникла дуже давно. Існують різні погляди на її зародження. Деякі вчені вважають, що музика з'явилася з інтонації збудженого мовлення або співу птахів та голосових звуків тварин, від ритмів роботи первісних людей, їхніх звукових сигналів або магічних заклинань. У міфах багатьох народів музика — могутня сила, яка здатна керувати природою, приборкувати тварин та зцілювати людей. Ще Піфагор застосовував музику для лікування хворих, а Платон та Аристотель побудували цілу систему музичного виховання.

Люди з давніх часів створювали різні музичні інструменти. В Африці, Південній Америці, Азії декілька сторіч тому корпусом для струнних інструментів був звичайний гарбуз, а в арабському інструменті ребабі — панцир черепахи. Стародавні рибалки виготовляли інструменти з мушель, а гончарі — з глиняних горщиків. Приблизно п'ять тисяч років тому ассирійці та вавилоняни створили чотириструнний інструмент із дерев'яним корпусом — перший зразок знаменитої багатострунної лютні...

Музичне мистецтво пройшло великий історичний шлях свого розвитку — від найдавніших часів до наших днів. Це цілі епохи, які мали свої напрями та стилі: від музики стародавнього світу, епох Середньовіччя та Відродження, бароко, класицизму, романтизму, модернізму до сучасної електронної та естрадної музики.

Музику поділяють на народну та професійну.

Народна музика — це традиційна музика різних народів та регіонів; часто передається з покоління в покоління усно. До народної музики належать народні пісні, інструментальні твори та музика до танців.

Професійна музика — це музика, створена композиторами; вона написана в певному жанрі, музичній формі, має свої засоби виразності та відображає музичний образ, який створив її автор.

  1. Музичне сприймання. К.В. Ґлюк. Мелодія з опери «Орфей та Еврідіка».

Знайомство з творчістю композитора:

Крістоф Вїллібальд Ґлюк — німецький композитор, автор понад 100 опер. Він був різнобічно обдарованим музикантом — грав на багатьох інструментах, співав, добре знав особливості балетного мистецтва, був видатним оперним диригентом. Опера «Орфей та Еврідіка» написана на основі давньогрецького міфу про співака і поета, який знав особливу силу музики.

Про оперу К. Ґлюка:

Давньогрецький міф розповідає про Орфея — уславленого співця і поета, сина річкового бога — царя Еагра (за іншими міфами — син Аполлона) та музи Калліопи. Спів Орфея та його гра на золотій кіфарі зачаровували не тільки людей, а й звірів, дерева, скелі; його пісні вгамовували навіть розбурхане море. Своєю чудовою грою на кіфарі та співом він допомагав людям. Спів Орфея підкорив злих фурій, які пропустили його в царство тіней Азда і допомогли побачити кохану Еврідіку. Орфей загинув, але його мистецтво живе й досі допомагає людям.

  1. Аналіз музичного твору.

  • Яким ви уявляєте Орфея? Про що розповіла вам його мелодія? Як ви гадаєте, у чому чарівність цієї мелодії?

  • Якими словами можна описати цю мелодію?

  • Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати?

  • Який міф став основою музичного твору? Розкажіть його зміст.

  • Як ви гадаєте, чим ця історія пов'язана з історією музики?

Музичний словничок

Мелодія — це засіб виразності музики, що допомагає створити музичний образ. Це одноголосне вираження музичної думки; основний елемент музики. Музичний твір мелодійного, співучого характеру композитори іноді називають «мелодія».

  1. Виконання творчого завдання.

Прослухайте мелодію композитора К.В. Ґлюка ще раз й створіть на папері за допомогою пензлика та акварельних фарб той образ, який навіяла вам музика.

7. Фізкультхвилинка «Подаруємо всім веселий настрій».

8. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу

(за вибором вчителя).

9. Виконання пісні. «Веселкова пісня». Муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової.

Розучування другого та третього куплетів пісні. Виконання окремих складних елементів мелодії пісні з ритмічним супроводом. Відпрацювання засобів виразності пісні: нюансів, відтінків, характеру тощо. Виконання пісні під акомпанемент та фонограмний супровід.

10. Виконання творчого завдання «Музичний супровід до пісні».

Розгляньте графічне зображення мелодії пісні. Тут є короткі та довгі звуки. Короткі проплескайте руками, а довгі «відбивайте» ногами.

11. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

  • Що ви знаєте про історію виникнення музики?

  • Чим давня музика відрізняється від сучасної?

  • На які види поділяється музика?

  • Назвіть музичний твір про чарівну силу музики.

  • Розкажіть міф про Орфея.

  • Яка музика на уроці вам запам'яталася найбільше? Розкажіть про неї.

12.Домашнє завдання.

Послухайте музику, яка вам подобається. Чи схожа вона на мелодію Орфея? Роззирнувшись довкола, ви побачите творіння людської думки та людських рук — споруди. Чи мають вони власну музику? Відшукайте будівлі, які можна було б «оживити» мелодією Орфея.

13. Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Історія музики»

Мета: знаходити необхідну інформацію з літературних джерел для оформлення власної книжечки.

Очікуваний результат: книжка-розгортка у малюнках.

План створення:

1. Із картону виготовте книжку-розгортку. Уважно прочитайте підручник або дитячу енциклопедію мистецтв, в яких роз-повідається про історію музики. За допомогою кольорових олівців або фломастерів створіть міні-енциклопкдію або книжечку про історію музики в малюнках так, щоб вона була зрозуміла всім.

2. Оформіть книжечку-розгортку в малюнках для дітей, які не вміють читати.

14. Вихід з класу під музику К. Ґлюка «Мелодія».

Урок 3

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Музичне І театральне мистецтво бароко. Стильові особливості музичного...
Стильові особливості музичного мистецтва бароко. Періоди розвитку музичного мистецтва. Творчість композиторів: Й. С. Баха, Г. Ф....

Урок 1 Тема. Жанрова палітра музичного мистецтва. Мета. Ознайомити...
«жанр музики», «камерно-вокальні жанри», надати знання про первинні та основні жанри вокальної та інструментальної музики, розглянути...

Урок 1 Тема. Жанрова палітра музичного мистецтва. Мета. Ознайомити...
«жанр музики», «камерно-вокальні жанри», надати знання про первинні та основні жанри вокальної та інструментальної музики, розглянути...

Урок 1 Тема. Жанрова палітра музичного мистецтва. Е. Ґріг. Концерт...
Ю та розподілом за призначенням, змістом, місцем та умовами виконання, розглянути поняття «жанр музики», «камерно-вокальні жанри»,...

Уроку
Визначення жанрової палітри музичного мистецтва. Класи-фікація жанрів музичного мистецтва

На уроках музичного мистецтва
Л 69 Левченко А. В. Використання інтерактивних технологій на уроках музичного мистецтва: Посібник для системи післядипломної педагогічної...

Урок 29 Тема: Стиль романтизм у музиці, театрі й моді
Мета: Ознайомити учнів із новітніми жанрами романтизму в музиці, розглянути особливості музичного І театрального мистецтва романтизму,...

Жанрова палітра музичного мистецтва (продовження). Музично-театральні...
Мета: Ознайомити учнів із музично-театральними жанрами та формами, напрямками музики масових жанрів; розвивати вміння їх аналізувати,...

Музичне мистецтво
Вступ. Програма з музичного мистецтва для 5-8 класів загальноосвітніх навчальних закладів розроблена відповідно до Державного стандарту...

Уроків інтегрованого курсу «Мистецтво» на тему «Шевченко І Шевченкіана»
«Мистецтво» на тему «Шевченко І шевченкіана» (7 клас). Розробки базуються на сучасних інтегрованих технологіях з використанням інтерактивних...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка