Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок №3 Тема

Урок №3 Тема





Зарубіжна література 7клас

Урок №3

Тема. Легендарна  історія  Київської Русі як  сюжетна основа билин. Ілля  Муромець – улюблений  билинний богатир.

Мета: розширити уявлення про билинний жанр, показати роль героїчного епосу в житті нашого народу; ознайомити зі змістом билини, вчити логічному аналізу прочитаного, продовжити формування вміння визначати жанрові ознаки тексту, ідейно-художню роль елементів композиції, узагальнювати матеріал про героя.

Обладнання: Билини про Іллю Муромця, Загадковий Богатир, Святвитязь і преподобний Ілля Муромець;: ілюстрація В. Перцева до билини “Ілля Муромець і Соловей Розбійник”.

Тип уроку: комбінований.

Перебіг уроку

Людству потрібні герої, які б вели людей за собою, показуючи приклад мужності та шляхетності..

Ф. Шіллер

І. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда з метою актуалізації опорних знань.

Пригадайте, що таке билина як жанр героїчного епосу.

Назвіть основні сюжетно-композиційні елементи билини.

Що входить в поняття “характеристика” головного героя?

2. Робота за текстом прочитаних вдома билин.

Короткий переказ змісту билини “Зцілення Іллі Муромця”, “Ілля Муромець і Ідоли ще” з елементами виразного читання.

ІІ. Опрацювання нового матеріалу.

1. Робота над текстом билини “Ілля Муромець і Соловей Розбійник”.

Виразне читання билини учителем.

Бесіда за текстом билини

Про які нові подвиги богатиря розповіла билина?

Чому билина називається “Ілля Муромець і Соловей Розбійник”?

Що є композиційним центром билини? Чому?

Через які випробування проходить герой до зустрічі з ворогом?

Які художні прийоми допомагають створити образ грізної ворожої сили?

Що символізує собою Соловей Розбійник?

Яке враження справляє на вас Ілля Муромець?

В яких епізодах проявляється його хоробрість, справедливість, самоповага?

Як веде себе Ілля з князем Володимиром?

Порівняйте відношення народу до князя і до Іллі Муромця.

Чому до Іллі народ ставиться з повагою, а до князя з презирством?
Знайдіть прикмети давнини в билині.

Робота з ілюстраціями до билини “Ілля Муромець і Соловей Розбійник”, виконаними художником В.В Перцевим.

2. Виразне читання та аналіз фрагментів тексту билини. .

російською українською

Из того ли из города из Мурома, Чи зі славного міста Мурома,

Из того села да Карачарова Із того села Карачарова

Выезжал удаленький дородний добрий Виїжджав завзятий добрий

молодец. молодець;

Он стоял заутреню во Муроме, Він стояв заутреню у Муромі,

А й к обеденке поспеть хотел он А й до обіденьки поспіть хотів

В стольный Киев-град. У стольний Київ-град.

3. Колективне складання плану.

І. Виїзд Іллі Муромця до Києва.

ІІ. Битва під Черніговом з “силою великою”:

Облога міста чорною ворожою силою.

Перемога над ворогами.

Відмова від воєводства і продовження шляху.

ІІІ. Зустріч із Солов’єм Розбійником на прямоїжджій доріжці:

Свист і крик Солов’я.

Ілля Муромець перемагає ворога.

ІV. Приїзд до Києва:

Ілля Муромець у княжих палатах.

Князь Володимир звинувачує богатиря у брехні.

Відповідь Іллі Муромця.

Соловей лякає князя.

V. Розправа з розбійником.

ІІІ. Підсумковий коментар учителя

Які моральні цінності зберіг народ і проніс їх через віки в образі Іллі Муромця? Безкорисну і самовіддану любов до своєї землі, бажання зберегти і захистити живу душу народу. Справедливість і повага до людей праці, почуття поваги до себе, хоробрість і мужність. Ілля Муромець – захисник народу, рідної землі. А рідна земля для нього це – міста, народ – вдови і сироти, бідні люди. За них він готовий битися з будь-яким ворогом. Невипадково саме він став улюбленим народним героєм. Адже сила має служити добру. Тож недаремно народна думка здавна ототожнює богатиря Іллю з печерським святим, мощі котрого спочивають у Антонієвій печері, а пам’ять святкується 19 грудня.

ІV. Домашнє завдання.

1. Підготувати переказ за складеним планом з виразним читанням уривків або скласти усний твір “Мій улюблений билинний герой” за самостійно складеним планом.

2. Намалювати ілюстрації до билин про Іллю Муромця.

Література

  1. Зарубіжна література 7 клас Автор: Півнюк Н.О., Гребницька Н.М., Чепурко О.М. Українська мова навчання Видавництво: Освіта Рік: 2007

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок української літератури в 10 класі Тема
Тема. Багатогранна діяльність Б. Д. Грінченка як митця І вченого. Оповідання «Каторжна»

Урок 1 Тема
Тема: Шолом-Алейхем. Віхи життєвого І творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі єврейського народу

Урок №21 Тема. Урок розвитку комунікативних умінь №5
Усна й письмова форми тексту. Простий план готового тексту. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру

Урок №8 Тема
Тема. Особливості жанру літературної балади, її типологічне розмаїття. Аналіз «Балади прикмет» Франсуа Війона

Урок 1 Тема
...

Тема. Сучасний урок основа ефективної та якісної освіти
«Сучасний урок», розрізана порівняльна таблиця «Традиційне й розвивальне навчання», зображення «вчителя» й «учня», скотч, клей, ножиці,...

Урок №97 Тема: Збірка поезій
Тема: Збірка поезій Лесі Українки «на крилах пісень». Вірш «contra spem spero»

Урок 9 клас «Художня культура» Тема Театр як синтез мистецтв. Театральні професії. Хореографія
Зарниця Ю. М. Авторський розвивальний урок. 9 клас «Художня культура». Тема Театр як синтез мистецтв. Театральні професії. Хореографія....

Література 11 клас Урок №5 Тема уроку. Київські «неокласики»
Тема уроку. Київські «неокласики». Микола зеров. Різногранний творчий шлях митця. «Київ — традиція». Філософічність, афористичність...

Урок з української літератури у 10 класі «Багата палітра прози І. С. Нечуя-Левицького»
Тема. Багата палітра прози І. С. Нечуя-Левицького (Підсумковий урок за вивченням творчості письменника)



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка