Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок в 11 класі Тема: Твір роздум на тему «Якою я бачу бібліотеку майбутнього?»

Урок в 11 класі Тема: Твір роздум на тему «Якою я бачу бібліотеку майбутнього?»





Бібліотечний урок в 11 класі

Тема: Твір – роздум на тему « Якою я бачу бібліотеку майбутнього?».

Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, формувати мовну культуру учнів, навчати самостійно викладати власні думки; продовжувати розвивати мовленнєво – комунікативні вміння та зв’язного мовлення, підвищувати рівень комунікативної та читацької компетентності; удосконалювати уміння добирати найістотніші факти й відомості для розкриття теми та основної ідеї твору; виховувати стійку потребу в духовному збагаченні особистості.

Тип уроку: Інтегрований урок. Розвиток зв‘язного мовлення.

Обладнання: схема побудови твору-роздуму, зразки творчих робіт, книжкова виставка, виставка дитячих малюнків « Бібліотека майбутнього», плакат «Гімн книзі», мультимедійна презентація « Книга – джерело знань», словник синонімів, тлумачний словник.

______________________ Хід уроку_________________________________

І. Оголошення теми і мети уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Бібліотекар:

Існує думка, що з прискоренням темпів комп’ютеризації в сучасному суспільстві відпадає потреба в друкованій продукції, зокрема – художній літературі, підручниках, пресі. Уся необхідна інформація стає швидко доступною завдяки новітнім інформаційним технологіям, а читати зараз не модно, та й часу на це нема. Побутує думка, що не має перспективи і професія бібліотекаря, існування бібліотеки, оскільки з‘являються електронні книги.

Отже, ваше завдання – замислитись, якою має бути бібліотека майбутнього, щоб вона задовольнила потреби сучасного читача, якими якостями повинен володіти бібліотекар, щоб стати витримати професійну конкуренцію та допомогти читачам зорієнтуватися в потоці інформації.

Свої знання, вміння висловлюватися ви маєте змогу під час написання твору – роздуму. Пропонуємо такі теми:

  • «Якою я бачу бібліотеку майбутнього?»

  • « Чи може комп’ютер замінити книгу?»

  • « Один день з життя бібліотекаря…»

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

Відтворімо в пам‘яті структуру твору – роздуму як типу мовлення.

Розглянемо схему

«Композиція твору – роздуму»

ВСТУП

ТЕЗА

ДОКАЗИ

ВИСНОВКИ

Що спонукало до роздумів, став свідком якоїсь розмови, події, щось прочитав

(як ви бачите, розумієте, сприймаєте)

Висловіть думку, яка є, на ваш погляд, основною у розкритті теми і яку треба донести до читача

Доведіть свою думку, знайшовши відповідні факти, аргументи, приклади, проаналізуйте та синтезуйте матеріал

Підберіть тезу, оцініть її, висловіть враження

Rybuf

«Я вважаю…», «На мою думку…», «Я підтримую…», «Я погоджуюся…», «Мені здається…», «Переконаний…», «Я не підтримую…», «Я хочу спростувати…», «Я не погоджуюся…», «Хочу піддати сумніву…», «Як на мене, то…», «З одного боку…, а з іншого…»

«…тому що…», «це доводить…», «це засвідчує…», «свідченням цього може бути…», «наприклад…», «яскравим прикладом цього може слугувати…», «не можна не згадати…»

«отже…», «таким чином…», «можна зробити висновок…»

ТЕКСТ РОЗДУМУ

Логічна послідовність

Стилістична обробка

ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Пропоную вам продемонструвати свої знання з основ бібліотечної грамотності, літературної обізнаності, власної читацької культури,щоб визначитись, якою лексикою ви наповните свій твір.

Гра «Бібліотечна розминка»

Мета: Чи правильно ви пишете і розумієте бібліотечні терміни?

Алгоритм дій:

  1. Перший учень записує на дошці слово чи словосполучення бібліотечної лексики.

  2. Другий учень, названий першим, тлумачить значення записаного.

  3. Клас записує у зошит слова, словосполучення з дошки, кожен учень додає до них кілька своїх прикладів, формуючи таким чином «словничок бібліотечних термінів»:



  • Формуляр, бібліотечний каталог, список рекомендованої літератури, консультація бібліотекаря, поради старших, стелажі, за тематикою, класична література, твори вітчизняних письменників, зарубіжні автори, художні твори, науково-популярна література, історичні романи та повісті, інші жанри, читальна зала, термін для читання, повернути вчасно.

Результат розминки : «Словничок бібліотечних термінів».

2.Завдання для тих, хто цікавиться проблемами аналізу бібліотечної та видавничої справи в суспільстві. Перевірте, чи можете ви розмірковувати на стратегічні соціально – культурні теми? Пропоную переглянути дитячі малюнки та виставку нових надходжень до бібліотеки за останній час.

( Огляд нових надходжень ).



Які проблеми вимагають, на ваш погляд, негайного, невідкладного розв’язання ( виберіть дві першочергові, умотивуйте свій вибір):

  • удосконалити систему поповнення фондів бібліотек;

  • реорганізувати систему оплати праці працівників бібліотечної справи;

  • вивести на вищий рівень освіту, науку, культуру;

  • впорядкувати відносини співпраці між відомствами;

  • запровадити в дію забезпечення бібліотек сучасними комп’ютерними технологіями та їх обслуговування.

3.Звернімося до невичерпних джерел народної мудрості. Переглянемо презентацію «Книга – джерело знань».

Згадаємо вислови про книгу:

  • Де розумом не дійду, то в книжці знайду.

  • Книжку читай – розуму набирай.

  • Книжка – маленьке віконце , а через нього весь світ видно.

  • Людина без книги – як риба без води.

  • Хто більше читає, той більше знає.

  • З книго подружишся, розуму наберешся.

  • Золото добувають із землі, а знання – із книжок.

  • Книги – ключ до знань.

  • Дім без книги – дім без сонця.

ІV. Самостійна робота учнів над написанням твору – роздуму.

V. Підсумки уроку.

1. «Мікрофон»: - Аргументуйте свій вибір теми твору.

- Що в роботі вам видалося найскладнішим?

2.Складіть сенкан зі словом КНИГА.

Домашнє завдання : Написати відгук про прочитаний твір.


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок-гра «Поле чудес» з української літератури у 9 класі на тему...

Конспект уроку-роздуму з української літератури в 11 класі з використанням...
Тема уроку. О. П. Довженко. Кіноповість «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу у Великій Вітчизняній війні

Урок української літератури в 10 класі Тема
Тема. Багатогранна діяльність Б. Д. Грінченка як митця І вченого. Оповідання «Каторжна»

Урок в 11 класі на тему: Література рідного краю
Дніпропетровської області, поглибити знання учнів про історію рідного краю, з ясувати, як розкрита тема ввв в творчості письменників,...

Твір-опис у художньому стилі на тему «Світ краси природи у творчості Т. Шевченка»
...

Конспект уроку з української літератури в 5 класі на тему «Зірка...
...

Урок розвитку мовлення та образотворчого мистецтва Тема: Усний твір...
Тема: Усний твір – опис пам’яток історії та культури за картиною в публіцистичному стилі за складним планом

Звіт учителя
Бінарний урок з фізики та математики в 5 класі. Тема уроку: Дії з натуральними числами.(10. 02. 2012р.)

Урок музичного мистецтва в 6 класі Тема «Моцарт»
Виконання пісні В. Філіпенка «Веснянка» (караоке). Мотивація навчальної діяльності

Урок № Дата Тема. Усний твір опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі
...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка