Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок засвоєння нових знань та вмінь. Обладнання уроку: презентація «Античні міста-держави в Північному Причорномор’ї»

Урок засвоєння нових знань та вмінь. Обладнання уроку: презентація «Античні міста-держави в Північному Причорномор’ї»





Тема уроку. Античні міста-держави в Північному Причорномор’ї та Криму. Найголовніші міста-колонії. Суспільне, господарське та духовне життя в колоніях.

Мета уроку:повторити причини створення грецьких колоній у Північному Причорномор’ї, визначити хронологічні рамки цього періоду;

сформувати в учнів уяву про суспільне,господарське та духовне життя в грецьких містах-колоніях;

показати вплив грецької колонізації на населення Північного Причорномор’я;

розвивати вміння аналізувати та систематизувати історичний матеріал, працювати з історичною картою.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть :

називати час утворення античних колоній у Причорномор’ї;

показувати на карті античні колонії Північного Причорномор’я;

пояснювати причини створення грецьких колоній в Північному Причорномор’ї;

описувати умови життя в грецьких містах-колоніях та визначати вплив грецьких колоній на розвиток цивілізацій у Давній Греції та на території сучасної України.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та вмінь.

Обладнання уроку: презентація «Античні міста-держави в Північному Причорномор’ї»;

історичні атласи; модель грецького корабля; модель скіфської пекторалі; фото видів грецьких міст-колоній.

Поняття: Понт Евксінський; Борисфен; Ольвія; Херсонес; Пантікапей; колонія; метрополія; демос; аристократія; поліс.


Хід уроку

I.Організаційний момент.
II.Актуалізація основних знань і вмінь.

1.Фронтальна бесіда-перевірка домашнього завдання.

Які терміни в сфері культури прийшли із Стародавньої Греції?

Назвіть їх та дайте їх визначення.

Яких знаєте діячів грецької культури? Чим вони уславились?

Яке значення мали для греків Олімпійські ігри?

Яке значення мають Олімпійські ігри сьогодні? Де скоро відбудуються чергові Олімпійські ігри? Побажання нашій команді успіхів.

Яку роль відіграло мистецтво Давньої Греції в розвитку світової культури?
III.Мотивація навчальної діяльності.

Сюжетно-рольова гра.

Дивіться: на причалі біля корабля зібралося багато людей. Всі вони збираються відпливати. Давайте послухаємо, про що вони говорять.

-Я бідний селянин. Ділянка моя високо в горах, в долині вся краща земля належить знаті. Скільки не працюй, все одно залишишся бідним. Може, на чужині знайду кращу долю.

- В мене справи ще гірші. На моїй ділянці поставили борговий камінь. Весь час думаю, якби не стати рабом-боржником. Кажуть, за морем є багато землі, і вона краще родить.

- Ми з братом ремісники. Займаємось гончарством. Ми підняли демос на боротьбу проти знаті, але аристократія перемогла. Нам довелось назавжди покинути домівку.

- А ми торговці. Надійні люди розповіли, що в заморських країнах вигідно міняють пшеницю на розписні вази, тканини, вино, оливкову олію. Ми попливемо туди. Заморська торгівля небезпечна, але вона може збагатити нас.

- А я із знатного роду. Але в нас почалося повстання демосу, багато людей вбито. Ця страшна звістка застала мене зненацька. Ось я і вирішив покинути свій дім.
Питання вчителя. Хто ці люди? До яких верств населення належать? Що заставляє їх залишати свою батьківщину?(Це причини грецької колонізації)

Поясніть поняття: Демос

Аристократія

Поліс

Як називались населення, які вони засновували на чужих землях?(колонії)

Як називались поліси, які засновували колонії ?(метрополії)

.

Встановіть відповідність(схема на дошці):


Вивозили з Греції в колонії




Ввозили в Грецію із колоній




Пшениця







Оливкова олія







Амфори







Зброя







Мед







Тканини







Раби







Вино







Ювелірні прикраси





IV. Оголошення теми, мети уроку.

Слайд № 2. Українська гривня 1996 р..

Що зображено на зворотньому боці? Де ми бачили такі колони? Значить, грецькі міста існували і в Україні.

Сьогодні ми дізнаємось про ці міста: коли вони з’явились, як вони були влаштовані, який вплив мали на життя сусідів-мешканців сучасної території України.
V. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя.

Слайд № 3. Визначення напрямків грецької колонізації. Як казав Сократ жартівливо: «Греки розселилися навкруг моря, як жаби навкруг болота».

Які народи мешкали в Північному Причорномор’ї в VI-III ст. до н.е.?

Показ на карті Ольвії, Херсонесу, Пантікапею (робота з картою).

Як називали ріку Дніпр, Чорне море в ті часи?

На нових місцях греки, зазвичай, оселялися на березі моря або неподалік від берега. Одразу будували мури для захисту від місцевого населення, яке часто вороже ставилося до прибульців. Греки ж прагнули налагодити з місцевими жителями дружні стосунки.

Слайд № 4. Ольвія.

Слайд № 5. Херсонес.

Слайд № 6. Пантікапей.

Греки – колоністи ніколи не поривали зв’язків з рідними містами. Себе називали еллінами, зберігали свою мову, культуру. Міста будували на зразок грецьких полісів, вони мали своє правління, військо, казну, чеканили монету. Коли прибував корабель з Греції, колокол сповіщав про це мешканців міста, і вони з радістю поспішали його зустрічати?

Згадайте українську гривню. Руїни якого міста ми тут бачимо?
2. Робота з підручником.

Читання пункту «Ольвія» та колективне заповнення таблиці.

3.Самостійна робота.

Прочитати пункти «Херсонес» - 1 варіант та заповнити таблицю «Пантікапей»-2 варіант.-Перевірка.


Давня назва міста

Сучасна назва

Дата заснування

Господарство (чим займались)

Культура

Ольвія

щаслива

С. Парутин

VI ст.. до н.е.

торгівля зерном

вклонялись Зевсу, Аполлону, Афіні Паладі

Херсонес

півострів

Севастополь

V ст.. до н.е.

виноградарство

виноробство

землеробство

храми

театр

Пантікапей

рибний шлях

Керч

VI ст.. до н.е.

торгівля

землеробство

Акрополь

храми

палаци


Висновок: тисячу років існували грецькі колонії. Вони мали великий культурний вплив на розвиток місцевих племен наших давніх предків. Грецька культура була краще розвинута: архітектура, література, мистецтво, спорт – цього не було у скіфів.
Існує версія, що золота пектораль, знайдена в кургані Товста Могила, виготовлена грецькими ювелірами на замовлення скіфів в місті Пантікапей.
VI.Закріплення.

Знайдіть помилку.(Слайд № 7)

Греки заснували багато колоній на узбережжі Чорного, Азовського, Червоного, Білого, Середземного морів. Це були міста Ольвія, Афіни, Херсонес, Візантія, Спарта, Пантікапей, Карфаген. Грецькі міста виселяли до колоній людей для покарання за скоєні ними злочини. Греки-колоністи з місцевими народами завжди воювали.
VII.Д\з: опрацювати текст параграф 37, самостійно вивчити пункт «Культура грецьких міст-колоній».

На контурних картах позначити грецькі міста-колонії.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок засвоєння нових знань Засоби навчання: підручник, презентація...
Тема. Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»- повість-казка сучасної дитячої письменниці

Урок засвоєння нових знань І формування на їхній основі вмінь І навичок
Тема. Чарльз Діккенс (1812-1870). Життєвий І творчий шлях. Творчість письменника як одна з вершин англійської літератури, реалістичні...

Урок засвоєння нових знань І вмінь Методи та прийоми: розповідь,...
Мета: поглибити та систематизувати знання учнів, які вони отримали з попередніх курсів, про корисні копалини

Урок засвоєння нових знань. Міжпредметні зв’язки: англійська мова,...
Тема:«Портрет Доріана Грея» як осереддя творчості письменника, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору

Методична розробка уроку Предмет: «Основи галузевої економіки та підприємництва»
Підготовка та проведення уроку засвоєння нових знань з основ економіки

Нетрадиційні методи навчання крок у майбутнє
На сьогодні освіта – це все те, що має змінити установки та моделі поведінки людей шляхом передачі їм нових знань, розвитку нових...

Методична розробка проведення відкритого уроку з економіки «Ринок капіталів»
Дана методична розробка вміщує досвід викладача по проведенню уроку засвоєння нових знань з використанням інформаційно-дослідницької...

Урок засвоєння нових знань
Тема. Майстерне відтворення краси природи, життєдайність, патріотичні почуття в поезії П. Тичина «Не бував ти у наших краях!»

Урок засвоєння нових знань
Епіграф: у чому призначення людини? Бути людиною! С.Є. Лєц Станіслав Єжи Лєц польський

Урок з медіакультури та української літератури Тема уроку
Обладнання: мультимедійна презентація, фрагменти відео, роздруковані завдання для роботи в групах



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка