Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

«Країнознавство. Ласкаво просимо до Великої Британії» Вчитель англійської мови: Шевченко Т. В. Лебедин – 2014

«Країнознавство. Ласкаво просимо до Великої Британії» Вчитель англійської мови: Шевченко Т. В. Лебедин – 2014





Сторінка1/4
  1   2   3   4


Відділ освіти Лебединської міської ради Сумської області

Лебединська загальноосвтня школа І-ІІІ ступенв №6

Лебединської міської ради Сумської області

Міський методичний кабінет

Дидактичний матеріал

з англійської мови на тему:
«Країнознавство.

Ласкаво просимо до Великої Британії»
Вчитель англійської мови:

Шевченко Т.В.

Лебедин – 2014

Автор: Шевченко Тетяна Віталіївна

Посада: вчитель англійської мови Лебединської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 Лебединмької міської ради Сумської області

Категорія: «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії»
Матеріали схвалені педагогічною радою школи

Протокол № ____від ________ 20____ р.


Використання країнознавчого матеріалу у вивченні англійськлї мови є, на мій погляд, актуальним питанням.

Навчання іноземної мови не може бути успішним без розуміння історії, культури та традицій тієї країни, мова якої вивчається.

Ця робота містить тести та завдання з використанням країнознавчого аспекту.

Даний матеріал призначений для вчителів англійської мови та учнів загальноосвітніх шкіл з метою поглиблення знань з англійської мови на основі знайомства з Великою Британією та її визначними місцями.


Зміст
I. Вступ.

II. Тестові завдання з теми: «Визначні місця Лондона».

  1. Лондон. Загальні відомості про місто.

  2. Театр «Глобус».

  3. Вестмінстерське аббатство.

  4. Музей мадам Тюссо.

  5. Собор Святого Павла.

  6. Площа Пікаділлі.

  7. Букінгемський палац.

  8. Трафальгарська площа.

  9. Оглядове колесо (Лондонське Око).

  10. Міст «Тисячоліття».

  11. Лондонський Тауер.

  12. Будинок парламенту.

III. Визначні місця Великої Британії.

  1. Університетські міста Англії:

а) Оксфорд;

б) Кембрідж.

  1. План-завдання до виконання міні-проектних робіт.

  2. Зразки міні-проектних робіт.

IV. Ключі (відповіді) до завдань.

V. Список використаної літератури.

Вступ

Ця робота – моя спроба зробити посильний внесок в популяризацію вивчення англійської мови серед учнів загальноосвітніх закладів.

В наш час дуже багато уваги приділяється вивченню іноземних мов та англійської мови зокрема.

Вирішальним фактором успіху вивчення мови є розуміння її значимості, оскільки оволодіння іноземною мовою дає додаткові можливості для самореалізації особистості в умовах сьогодення. Адже іноземна мова – це не тільки ще один засіб спілкування, а й інструмент, за допомогою якого людина потрапляє в світ іншої культури, знайомиться із загальнолюдськими цінностями.

В сучасних умовах навчання іноземної мови розглядається як відображення культури відповідного народу, оскільки мова і культура нероздільні. Таким чином соціальне замовлення передбачає не тільки формування необхідних іншомовних навичок та вмінь, але й ознайомлення через мову з культурою країни, її традиціями, історією та сучасністю цієї роботи.

Мета – надати допомогу вчителеві в підготовці та проведенні уроків англійської мови з елементами країнознавства. Також ця розробка може бути використана для самостійного вивчення матеріалів країнознавства та підготовки повідомлень та завдань творчого характеру.

Розробка складається з тестових завдань та зразків міні-проектних робіт, пов’язаних із країнознавчим матеріалом (аспектом) щодо визначних місць Великої Британії.

Для контролю правильності виконання завдань даної збірки є ключі (відповіді).

Сподіваюсь, що цей матеріал стане в нагоді вчителям та учням у викладанні та вивченні англійської мови.


Welcome to Great Britain

http://icons.iconarchive.com/icons/pan-tera/flags/256/great-britain-flag-icon.png

Places of Interest in London


LONDON
http://blogs.voanews.com/russian/economy/files/2012/08/ap041025019880.jpg



  1. Put the parts of the text in the correct order. Then read and check.




  1. There were many wars in those days and people from other countries came to Great Britain and damaged London. Besides, the Fire of London destroyed three-quarters of the city. New houses of stone grew up. They were better for people to live in.


b) Every year more than nine million people come from countries all over the world to visit London. They can see the sights of the city from the top of a double-decker or take a boat trip along the river Thames.
c) It was founded in the first century AD. The name of the city comes from the Romans. Many years ago London was a small town. There were a lot of villages round it. After many years London and three hundreds villages grew into a very large city.

d) London is the capital of Great Britain. The city lies in the valley of the Thames. London is two thousand years old.

e) London consists of the City, the West End, Westminster and the East End. The city is the oldest part of London. It is the financial centre of Britain. The West End is the area of historic places, as well as famous parks. The East End used to be the poorest part of the city. Important government buildings are situated in Westminster.

f) Now London is a beautiful city with large squares and parks. It is one of the biggest capitals in the world. Nine million people live there.


  1. Make up the headlines to each part.




III. Make up the questions to the text.



THE GLOBEe:\танина папка\новатор\media\image14.jpeg

I. Put the parts in the correct order. Then read and check.

a) On December, 28th, while Allen was celebrating Christmas at his country home, carpenter Peter Street, supported by the players and their friends, dismantled the Theatre beam by beam and transported it to Street's waterfront warehouse near Bridewell. The following spring the material was ferried over the Thames to reconstruct it as the Globe on some marshy gardens to the south of Maiden Lane, Southwark.

b) The Globe actual dimensions are unknown. The evidence suggests that it was a round three-storeyed, open air amphitheatre about 30 metres in diameter that could house up to 3.000 spectators.

c) A modern reconstruction of the Globe, named «Shakespeare's Globe», opened in 1997. It is about 230 metres from the site of the original theatre.

d) And in 1599 the Globe Theatre was built using timber from an earlier theatre. The Globe was owned by actors who were shareholders in Shakespeare's playing company. There were Burbage's sons, Shakespeare and other shareholders among them. The Globe Theatre was destroyed by fire on June, 29th 1613. The second Globe Theatre was rebuilt on the same site by June 1614. Like all other theatres in London, the Globe was closed down by the Puritans in 1642. The theatre was destroyed in 1644 to make rooms for tenements.

e) The balcony housed the musicians and could also be used for scenes requiring an upper space, such as the balcony scene in Romeo and Juliet.

f) The Globe Theatre which is associated with William Shakespeare has an interesting history. In 1576 in Shoreditch James Burbage built a theatre on the land he had leased. Twenty-one years later the term of the lease was expired. The landlord, Giles Allen, claimed that the building had become his (with the expiry of the lease).

g) At the base of the stage there was an area called the pit where people could watch the performance standing. Around the yard there were three levels of stadium-style seats, which were more expensive than standing room.

h) The stage measured about 13,1 m. in width: 8,2 m. in depth and was raised about 1,5 m. off the ground. On this stage there was a trap door for use by performers. Large columns on either side of the stage supported a roof. The ceiling under the roof was called the « heavens» and was painted with clouds and the sky. The back wall of the stage had 2 or 3 doors. The curtained inner stage was in the centre and there was a balcony about it.

II. Make up the headlines to each part.http://www.inetours.com/england/london/images/theatre/globe_thtr_0738.jpg

III. Make up questions to the text.

WESTMINSTER ABBEYhttp://muinlondon.files.wordpress.com/2012/04/westminster-abbey-1st-picture.jpg

Choose the correct item:

1. …… stands close to the Houses of Parliament.

a) St Paul's Cathedral

b) Westminster Abbey

c) Winsdor Castle

2. "Westminster” means “western …...", showing its geographical relation to the city of London.

a) monastery

b) theatre

c) museum

3. Westminster Abbey is a ... church.

a) famous

b) unknown

c) little known

4. ……... British monarchs since William the Conqueror have been crowned in the abbey.

a) Fewhttps://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqlygeeux8ihqw0hjxychj7thivdijyxrq6cp-z8o4wv6ed2qye

b) None of

c) Most

5. Here you can see the ancient Coronation ……...

a) Armchair

b) Chair

c) Throne

6. Beneath the chair is the Stone of ... which has an interesting history.http://4.bp.blogspot.com/_rvffnuqojpm/to0o1v3suki/aaaaaaaaasq/lnpas9iyhsy/s1600/westminster+at+night.jpg

a) Destiny

b) Happiness

c) Love

7. Many ... kings and queens are buried in the abbey.

a) Irish

b) Welsh

c) British

8. There's the Poet's ... in the abbey.

a) Room

b) Corner

c) House

9. ... is buried here.

a) Kipling

b) Shakespeare

c) Burns

10. Westminster Abbey is more than hundred years old.

a) five

b) seven

c) nine
MADAM TUSSAUD'Shttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/madame_tussauds_london.jpg


MADAM TUSSAUD'S MUSEUM

Choose the correct item

1. Madam Tussaud's is a famous ... in London.

a) picture gallery

b) wax model museum

c) fashion house

2. Madam Tussaud's Museum we see today was built in ... , thirty years after her death.http://2.bp.blogspot.com/_kwzo0o9p29g/tg18yd--75i/aaaaaaaaapq/wh4gsya6a_u/s320/tussaud1.jpg

a) 1884

b) 1905

c) 1896

3. Dr. Philippe Curtius taught Tussaud the art of . . .

a) painting

b) singing

c) wax modeling

4. Tussaud created her first wax figure of . . . , in 1777.http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/03/76/2b/64/madame-tussauds-wax-museum.jpg

a) Voltaire

b) Jean-Jacques Rousseau

c) Benjamin Franklin

5. . . . sculptures done by Marie Tussaud herself still exist.

a) Many

b) Some of the

c) None of the

6. In 1842 she made a self-portrait which is now ...

a) in the Tate Gallery

b) in the National Gallery

c) at the entrance of her museums

7. Marie Tussaud died in her sleep on April 15 ...

a) 1850

b) 1840

c) 1832

8. Nowadays the gallery has got wax models of .. . historical and royal figures, film stars, sport stars, etc.http://fashionbg.info/wp-content/uploads/2011/04/39.jpg

a) famous

b) unknown

c) little known

9. One of the main attractions of her museum is the Chamber of . . .

a) Laughter

b) Horrors

c) Sadnesshttp://www.discoverhongkong.com/eng/images/see-do/highlight-attractions/large/1.1.2.4-madame-tussauds_03c.jpg

10. ... million tourists visit Madame Tussaud's every year.

a) one

b) three

c) two

ST. PAUL’S CATHEDRALhttp://saigonvs.files.wordpress.com/2011/10/st-pauls-cathedral-e28093-england-pers.jpg

  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Уроках англійської мови Вчитель
Маковецька Яна Петрівна – вчитель англійської мови Тріскинської загаль-ноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

На уроках англійської мови
Автор досвіду: Ясинська Людмила Олександрівна, вчитель англійської мови Мазурівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, Кривоозерського...

Підготувала: вчитель англійської мови Мурованського нвк «зш І-ІІІ ст – дитячий садок»
Значення англійської мови як провідної мови світової науки й культури та однієї з офіційних мов Організації Об’єднаних Націй зумовлює...

Інтегрований урок-прогулянка «Ласкаво просимо до Харкова!»
...

Управління освіти виконавчого комітету
Укладач Гарбарець Валентина Миколаївна вчитель англійської мови навчально-виховного комплексу №1 у складі: «Загальноосвітня школа...

На уроках англійської мови
Метод проектів як спосіб розвитку творчих здібностей школярів на уроках англійської мови

Особливості перекладу реалій з англійської мови на українську на...
Розділ Віддзеркалення національно-культурної своєрідності та історичного минулого в лексиці Британської англійської мови (практична...

Доводимо до відома, що 2016 рік оголошено
Роком англійської мови в Україні (Указ Президента України “Про оголошення 2016 року Роком англійської мови в Україні” №641/2015)

Тарас Шевченко. Минуле,теперішнє,майбутнє…
Т. Шевченка; формувати вміння сприймати текст на слух та вміти перекласти його з англійської мови; удосконалювати навички виразного...

Патріотичне виховання на уроках англійської мови, використання регіонального...
Батьківщини”. Немає необхідності говорити про важливість формування в учнів любові до Батьківщини, до “малої” Батьківщині, інтересу...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка