Пошук по сайту

Література  лекції  Курсова робота  Рефераты  

10 кла сс

10 кла сс





УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА 1

10 КЛА СС

І.С. НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. «КАЙДАШЕВА СІМ’Я» - СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВА ПОВІСТЬ-ХРОНІКА. РЕАЛІЗМ ТВОРУ, ВІЧНА АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ БАТЬКІВ І ДІТЕЙ. ОСОБЛИВОСТІ СЮЖЕТУ Й КОМПОЗИЦІЇ

Алгоритм виконання

  1. За підручником (Українська література: підруч. для 10 кл. ЗНЗ (рівень станд, акад.. рівень)/ Г.Ф. Семенюк, М.П. Ткачук, О.В Слоньовська: за заг. ред.. Г.Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с.) опрацювати відповідну тему (стор. 24-26, 30)

  2. Посилання на підручник

  3. Назвіть письменників-реалістів у світовій літературі.

  4. Продовжіть роботу з підручником (стор. 26-28.), а саме: «Своєрідність сюжету й композиції».

  5. Усно визначте елементи сюжету повісті, згадуючи відповідні епізоди твору.

  6. Спираючись на прочитаний твір, дайте відповіді на такі питання (усно):

  • Яким повинно бути ставлення дітей до батьків?

  • Яким воно є в родині Кайдашів?

  • Чим обумовлені неповага й непокора Лавріна й Карпа до батьків?

  • Якими були стосунки між Омельком та Марусею?

  • Як впливають соціальні умови на стосунки в родині?

  1. Словникова робота: до літературознавчого словника внесіть визначення таких понять:

ПОВІСТЬ, СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВА ПОВІСТЬ. Запам’ятайте їх.

  1. Виконайте тест «Хто з героїв повісті «Кайдашева сім’я»…

А. …був дуже богомольний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечірню, говів два рази на рік, горнувся до духовенства, любив молитись і постити?

Б. …вважав, що вісь біля воза зламалась тільки тому, що він поїхав по снопи в неділю?

В. … наглядала за працею невістки, «наче осавула на панщині, а сама не бралась і за холодну воду»?

Г. … всі гроші, що заробляв у пана та людей на возах, на плугах, на боронах, пропивав у шинку, заливаючи горілкою «давнє панщине горе»?

Д. …»був чоловік гордий, упертий, не любив нікому кланятись, навіть рідному батькові»?

Е. … був дотепним, життєрадісним парубком, а ставши хазяїном, сварився з братом за кожну дрібницю?

Є. «…була з поетичною душею, з ласкавим серцем»?

9. Відповіді надсилайте на адресу: dosh5858@mail.ru

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА 2

10 КЛАСС

І. НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ.»КАЙДАШЕВА СІМ’Я». ХАРАКТЕРИСТИКА ПЕРСОНАЖІВ. МАЙСТЕРНІСТЬ ЗМАЛЮВАННЯ ХАРАКТЕРІВ КАЙДАША ТА КАЙДАШИХИ, КАРПА І ЛАВРІНА, МОТРІ ТА МЕЛАШКИ

Алгоритм виконання

  1. За словником літературознавчих термінів повторіть засоби комічного, а саме: гумор, сатира, іронія, сарказм, карикатура, шарж.

  2. Наведіть епізоди з тексту, в яких застосовані гумор чи сатира.

  3. Словникова робота: занесіть до словника літературознавчих термінів поняття СИСТЕМА ОБРАЗІВ-ПЕРСОНАЖІВ. Запам’ятайте його.

  4. Якими ви уявляєте зовнішність персонажів, їхній темперамент, вираз обличчя? Створіть портрети героїв. (Наприклад: Кайдашиха - повну вата, поважна в рухах, вираз обличчя то сердитий, то улесливий – залежно від обставин).

  5. Дайте письмово відповідь на питання: «У чому типовість героїв «Кайдашевої сім’ї»?

  6. Виконайте письмово тест «Чий це портрет?»

А. «Широкі рукава закачались до ліктів; з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки. Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки. Кучеряве посічене волосся стирчало на голові, як пух, і блищало сивиною».

Б. «Вона була вже немолода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем».

В. «…молоде довгасте обличчя було рум’яне. Веселі сині, як небо, очі світились привітно і ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи – все подихало молодою парубочою красою».

Г. «…був широкий у плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті».

Е. «Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакочуваними по лікоть, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалося з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, обмитий дощем, очима. В лиці, в очах було розлите щось гостре, гаряче, було видно розум із завзяттям і трохи з злістю».

Є. «Дівчина була невеличка на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина. На чистому лобі були ніби намальовані веселі тонкі чорні брови, густі-прегусті, як шовк».

7. Відповіді надсилайте на адресу: dosh5858@mail.ru

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА 3

10 КЛАСС

ТРАДИЦІЇ НАРОДНОГО ПОБУТУ Й МОРАЛІ, ЦІННОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕТИКИ ЗАСОБАМИ КОМІЧНОГО.

Алгоритм виконання

  1. За словником літературознавчих термінів, який ви ведете, повторити поняття ГУМОР, САТИРА.

  2. Усно визначити епізоди, в яких письменник застосовує гумор та сатиру. Для чого, на вашу думку, це зробив автор?

  3. Дослідити мовні засоби, використані І. Нечуєм-Левицьким у повісті «Кайдашева сім’я»:

а) прислів’я та приказки (наприклад: не питай старого, а питай бувалого);

б)пісенна творчість (наприклад: «У нас була, як рожа цвіла, а тепер така стала, як квітка в’яла»);

в) замовляння (наприклад: «Пом’яни, господи, раба божого Омелька та ті книжки, що в церкві читають:ермолой, бермолой, савтирю і ще тую, що телятиною обшита… Хрест на мені, хрест на спині, уся в хрестах, як овечка в реп’яхах».);

г) порівняння («вона стояла над душею у Мотрі, наче осавула на панщині»);

д )гіперболи (наприклад: «виплакала всі сльози, що зібрались за всі жнива, і полила ними материн садок»);

е) метафори (наприклад: «горщик завищав під ножем»);

є) епітети (наприклад: гіркий полин);

ж) синоніми (БИТИ – хрьопнути, свиснути, цупити, частувати тощо).

4. Доберіть власні приклади.

5. Виконайте перевірочний тест:

А. Події якого періоду в житті українського села змальовано в повісті «Кайдашева сім’я»?

а) часів реформи 1861 р.; б) перших десятиліть після реформи 1861 р.

Б. Хто з письменників сказав про мову повісті «Кайдашева сім’я»: «Яка прекрасна мова! Читав – наче погожу воду у спеку пив»?

а) І. Франко; б) М. Коцюбинський; в) М. Рильський.

В. Кого Кайдашиха «одразу почастувала полином», а потім без кінця лаяла та глузувала з неї?

а) Мотрю; б) Мелашку.

Г. Про кого у творі говорили, що це «чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий посіпака»?

а) про Омелька Кайдаша; б) про Карпа; в) про Мотрю.

Д. Хто з героїв вважав, що вісь біля воза зламалась тільки тому, що він поїхав по снопи у неділю?

а) Омелько Кайдаш; б) Карпо; в) Лаврін.

Е. Хто з героїв повісті «був чоловік гордий, упертий, не любив нікому кланятись»?

а) Карпо; б) Лаврін.

є) Хто був «дотепним, життєрадісним парубком, а, ставши хазяїном, сварився з братом за кожну дрібницю»?

а) Карпо; б) Лаврін.

Є. Чий це портрет: «Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з чорними косами, вона була наче намальована на білій стіні»?

а) Мотря; б) Мелашка; в) Маруся Кайдашиха.

Ж. Хто з героїв «…ніколи не сміявся гаразд, а його насуплене жовтувате лице не розвиднялось навіть тоді, як губи осміхались»?

а) Омелько Кайдаш; б) Лаврін; в) Карпо.

З. Повість «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького назвав «оздобою українського письменства»:

а) Т. Шевченко; б ) І. Франко; в) О. Білецький.

6. Відповіді надішліть на адресу: dosh5858@maij.ru

4

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

10 КЛАСС

ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. І. НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. ПОВІСТЬ «МИКОЛА ДЖЕРЯ»

Алгоритм виконання

  1. Визначте тему повісті І. Нечуя-Левицького «Микола Джеря».

  2. Визначте елементи сюжету (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка).

  3. Визначити проблематику (поміщики – кріпаки, батьки – діти, духовне – матеріальне).

  4. Скласти гроно «Микола Джеря»

  5. Дати відповіді на тестові завдання.

1). Що є предметом зображення в повісті «Микола Джеря»?

а) життя покріпаченого села і становище заробітчан-бурлак; б) традиційний патріархальний устрій українського села; в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей; г) розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.

2). Який жанр української прози започаткував І. Нечуй-Левицький?

а) соціально-побутову повість; б) соціально-психологічний роман; в) ліро-епічний роман; г) психологічну новелу.

3). Новаторство образу Миколи Джері виявляється:

а) у створенні багатогранного, динамічного образу селянина-бунтаря; б) у яскравому розкритті жіночих художніх образів; в) в оригінальній оповідній манері; г) у всебічному показі життя українського пореформеного села.

4). Укажіть опис останніх днів Нимидори.

а) до самої смерті залишається самотньою; б) іде за чоловіком, покинувши сім’ю напризволяще; в) вдало виходить заміж другий раз; г) дочекалася Миколу і прожила щасливу подружню старість.

5). Як починається повість «Микола Джеря»?

а) описом річки Ластавиці; б) Описом сім’ї Миколи Джері; в) описом маєтка пана Бжозовського; г) портретом Нимидори.

6. Написати синкан-характеристику героя (довідка: 1-й рядок – ім’я героя; 2-й рядок – слова прикметники, що характеризують героя; 3-й рядок – 3 дієслова, що вказують на стан героя, його дії; 4-й рядок – фраза, що свідчить про ставлення до героя(4 слова); 5-й рядок – висновок).

7. Відповіді надішліть на адресу: dosh5858@mail.ru

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА 5

10 КЛАСС

П.Я. РУДЧЕНКО – «ПЕРШИЙ СИМФОНІСТ УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ». ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ РОМАН «ХІБА РВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА ПОВНІ?». ІСТОРІЯ ЧТВОРЕННЯ. СКЛАДНІСТЬ І СУПЕРЧЛИВІСТЬ ХАРАКТЕРУ ЧІПКИ – ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ РОМАНУ, ЙОГО ЕВОЛЮЦІЯ ВІД ПРАВДОШУКАЧА ДО РОЗБІЙНИКА.

Алгоритм виконання

  1. За підручником (Українська література: підручн. для 10 кл. ЗНЗ (рівень станд., академ. рівень)/ Г.Ф. Семенюк, М.П. Ткачук, О.В Слоньовська: за заг.ред. Г.Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с.)) опрацюйте тему «Життєвий і творчий шлях Панаса Мирного (стор.33-38).

  2. Посилання на підручник

  3. Дайте відповіді на питання тесту:

1). Де народився Панас Мирний?

а) в Миргороді; б) Полтаві; в) с. Ніжині.

2). Панас Мирний народився в родині

а) селянина; б) службовця; в) відставного офіцера.

3). Де навчався майбутній письменник?

а) у гімназії; б) у повітовому училищі; в) у реальному училищі.

4). Яке ставлення до російської мови було у П. Рудченка?

а) зневажав; б) дуже любив; в) взагалі нею не цікавився.

5). З творів якого роду літератури починав Панас Мирний?

а) з прози; б) поезії; в) драматургії.

6). Скільки редакцій мав роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

а) 3; б) 5; в) 2.

7). Якою була друга назва роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

а) «Чіпка»; б) «Пропаща сила»; в) «Лихо давнє й сьогочасне».

8). Коли вийшло перше повне видання роману «Хіба ревуть воли, як ясла

повні?»

а) 1920; б) 1928; в) 1930.

4. За словником літературознавчих термінів повторити поняття СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ РОМАН, КОМПОЗИЦІЯ, ТЕМА, ІДЕЯ ТВОРУ, СЮЖЕТНА ЛІНІЯ.

5. Визначте основні й другорядні лінії. (Основні: рід та життя Чіпки,… . Другорядні: Мотрі Жуківни, … .).

6. Опрацюйте підручник (стор.40-41,43-48).

7. Запишіть позитивні риси вдачі Чіпки Варениченка та негативні риси вдачі героя (можна у вигляді гранування).

8. Дати відповіді на тестові завдання за романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

А. Хто, «…дізнавшись від бабусі, що бог усіх «хлібом годує», дивується, чому це мати сама «хліб заробляє, - ось досі з роботи нема»?

1) Грицько; 2) Явдоха; 3) Чіпка.

Б. «…мав чотири прізвища»?

1) батько Чіпки; 2) дід Улас; 3) Порох.

В. «… до батьків горнувся, а на голоту дивився згорда, хоч сам вийшов із бідноти»?

1) Грицько; 2) Максим Гудзь; 3) Чіпка.

Г. «…часто вживав прислів’я «своя сорочка ближча до тіла», «дарованому коневі в зуби не дивляться», «як багатство, то й щастя»?

1) Чіпка; 2) пан Польський; 3) Грицько.

Д. «…намагалася повернути свого чоловіка до чесної праці, а, втративши надію на щасливе життя з ним, накладає на себе руки»?

1) Галя; 2) Христя; 3) Явдоха.

Е. «… дізнається про страшний злочин сина і, перемагаючи материнське почуття любові, йде до волості, щоб заявити на нього»?

1) Мотря; 2) Явдоха; 3) Оришка.

9. Відповіді надсилати на адресу: dosh5858@mail.ru

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА 6

10 КЛАСС

ЛЮДИ «СОЦІАЛЬНОГО ДНА» В РОМАНІ «ХІБА РЕВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА ПОВНІ?». РОЗДУМИ НАД ПРОБЛЕМОЮ ЖИТТЄВОГО ВИБОРУ ПЕРСОНАЖІВ (ЧІПКИ, ГРИЦЬКА, МАКСИМА). ЖІНОЧІ ОБРАЗИ У ТВОРІ (МОТРЯ, ГАЛЯ)

Алгоритм виконання

  1. Опрацювати в підручнику (Українська література: підр. для 10 кл. ЗНЗ (рівень станд., академ. рівень)/ Г.Ф. Семенюк, М.П. Ткачук, О.В. Слоньовська: за заг. ред.. Г.Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с.) тему

  2. Посилання на підручник

  3. Знайти приклади використання елементів фольклору в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (Пісень («Зелений байраче, на яр похилився»; прислів’їв, приказок («життя – це стерняста нива: не пройдеш, ноги не вколовши»); художніх засобів).

  4. Опрацювати підручник (стор.48-50, 50-52).

  5. Дати відповіді на тестові завдання:

А. Чорне кучеряве волосся, заквітчане польовими квітами, чудово вилося коло білого чола; тоненькі пасма того чорного, але полискуваного хмелю, спадали на біле, рум’яне личко; очі оксамитові, чорні… Дві чорні брови, мов дві чорні п’явки, повпивалися над очима…

1) Галя; 2) Христя; 3) Явдоха.

Б. Ішов справді парубок. На перший погляд йому, може, до двадцятка добиралося. Чорний шовковий пух тільки що висипав на верхні губи… Ніс невеличкий, тонкий, трохи загострений; меткі карі очі – теж гострі; лице довгообразне – козаче; ні високого, ні низенького зросту, - тільки плечі широкі та груди високі.

1) Максим Гудзь; 2) Чіпка; 3) Грицько.

В. Який завтовшки, такий завбільшки; неповороткий, неохайний. Голова величезна, обличчя татарське, кругле, як гарбуз; ноги короткі та товсті, як стовпці. Не любив він ні балакати, ні співати, а любив він на світі тільки горілку, дудлив її, як воду».

1) Лушня; 2) Матня; 3) Пацюк; 4) Чіпка.

Г. Високого зросту, статний, бравий, широкоплечий, як з заліза збитий, а до того ще й швидкий, як заєць, співун, реготун… Хороший з лиця, повновидий, рум’янець на всю щоку, з чорними веселими очима, з чорним лискучим усом, він був перший красень на селі.

1) Чіпка; 2) Максим Гудзь; 3) Мирон Гудзь; 4) Чіпка.

Д. … у село Піски вступив якийсь невідомий захожий. Видно – з далекої дороги. Сорочка на ньому чорна; штани вибійчані, підсукані аж до колін; за спиною вірьовкою навхрест перев’язана одежа, через праве плече, на палиці перекинута торба… На взір – чоловік середніх літ.

1) Іван Притика; 2) Чіпка Вареник; 3) Максим Гудзь.

5. Прослідкувати (письмово) сюжетні лінії героїнь (Мотря, Галя, Христя, баба Оришка) або сюжетні лінії Грицька, Максима.

6. Відповіді надіслати на адресу: dosh5858@mail.ru

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА 7

10 КЛАСС

ІДЕЙНЕ СПРЯМУВАННЯ ТВОРУ. ХУДОЖНЯ МАЙСТЕРНІСТЬ. О. БІЛЕЦЬКИЙ ПРО МІСЦЕ РОМАНУ В ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ РОЗИ. ЗІСТАВЛЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ СТИЛЮ ТВОРІВ

І. НЕЧУЯ-ЛЕВИЦЬКОГО ТА ПАНАСА МИРНОГО

Алгоритм виконання

  1. За словником літературознавчих термінів повторити поняття ІДЕЯ ТВОРУ

  2. Опрацювати за підручником (Українська література: підручн. для 10 кл. ЗНЗ (рівень станд., академ. рівень)/ Г.Ф. Семенюк, М.П. Ткачук, О.В. Слоньовська: за заг. ред.. Г.Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с.) відповідні сторінки

  3. Посилання на підручник

  4. Письмово визначити ідею роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного

  5. Дібрати необхідні цитати для порівняльної характеристики стилів І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного:

а) письменники керувалися прагненням правдиво відобразити суспільну дійсність;

б) глибоко проникали у закономірності суспільного життя, створювали типові образи;

в) безстрашно викривали пороки суспільства, викликали в читачів ненависть до нього, зміцнювали волю до боротьби за повалення несправедливого ладу;

г) надавали соціально-психологічне спрямування портретам персонажів, підкреслюючи ті риси, які характерні для цього соціального прошарку;

д) використовували всі багатства національної мови;

е) пейзажі та жанрові сцени мають ідейно-композиційне значення.

6. Відповіді надсилайте на адресу: dosh5858@mail.ru

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА 8

10 КЛАСС

УКРАЇНСЬКА ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР 70-90 РОКІВ ХІХ СТОЛІТТЯ. І. КАРПЕНКО-КАРИЙ – «ВЕЛИКИЙ ОБСЕРВАТОР ЖИТТЯ»

Алгоритм виконання

  1. За підручником (Українська література: підручн. для 10 кл. ЗНЗ (рівень станд., акад.. рівень)/ Г.Ф. Семенюк, М.П. Ткачук, О.В. Слоньовська: за заг. ред.. Г.Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с.) опрацювати тему відповідну тему (стор.61-70)

  2. Посилання на підручник

  3. До словника літературознавчих термінів записати поняття КОРИФЕЙ, АМАТОРСЬКИЙ

  4. Дати відповіді на тестові завдання:

А. Батьком українського професійного театру вважають:

1) М. Старицького; 2) М. Кропивницького; 3) М. Садовського.

Б. Вказати зайве прізвище:

1) І. Карпенко-Карий; 2) М. Старицький; 3) П. Саксаганський; 4) М. Садовський.

В. Український професійний театр Галичини виник у:

1) Львові; 2) Дрогобичі; 3) Чернівцях; 4) Коломиї.

Г. Особливий внесок у розвиток національної музичної культури зробив:

1) М. Аркас; 2) К. Стеценко; 3) М. Лисенко; 4) С. Воробкевич.

Д. Постановку п’єси Т. Шевченка «Назар Стодоля» у 1882 році здійснив:

1) М. Кропивницький; 2) М. Старицький; 3) І. Карпенко-Карий.

Е. І. Карпенко-Карий написав оригінальних п’єс:

1) 22; 2) 18; 3) 19; 4) 20.

5. Опрацювати підручник (стор.71-76) «Життєвий і творчий шлях драматург»)

  1. Закінчити речення:

А. І. Тобілевич народився… .

Б. Псевдонім письменника І. Карпенко-Карий означає: … .

В. Перший оригінальний твір І. Карпенка-Карого був написаний у … році і називався … .

Г. Перший драматичний твір письменника мав назву … .

Д. І. Карпенко-Карий у «театрі корифеїв» займав місце … .

6. Відповіді надсилайте на адресу: dosh5858@mail.ru

поділитися в соціальних мережах





База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




l.ocvita.com.ua
Головна сторінка